26 octombrie 2009

Arhipelagul Mergui e lumea lui, a Presedintelui

Există perspectiva unei calatorii catre Myanmar (Burma). Mai exact, as vrea sa vizitez arhipelagul Mergui, 800 de insule situate in Marea Andaman, la doar vreo suta de kilometri de locul in care ma aflu.

Miu (cu accent pe u) e un myanmarez care lucreaza de 4 ani la un resort in Thailanda impreuna cu sotia si doi compatrioti. Ne-am cunoscut in primele zile pe Koh Pha Ngan. Miu e un om vesel si amabil, a insistat sa trec pe la el sa-mi dea sfaturi despre tzara lui. Am trecut ieri.

- So, where you wanna go?
- Mergui Archipelago.
- Mergui, but how you know Mergui?
- I read.
- Oh, you read.

Miu a adus o harta. Mi-a aratat cu degetul cam unde-ar fi Mergui.

- Up, in North, far, near Rangoon.
- Mergui? No way! Mergui is in the South.
- South? Mergui? No way. Up in North. I from Myanmar, I know.
- Look on the map, Miu. See this islands? Look. It reads: "Mergui Arhipelago"
- Nooo...cant' be. Wrong map.
- All the maps ever made display the Mergui in this position.
- No, no, impossible.

Ce-a urmat: Miu a chemat-o pe nevasta-sa, nevasta-sa i-a chemat pe compatrioti si au inceput sa dezbata pe marginea localizarii acestui arhipelag iute de picior care apare pe harti cu 1000 de kilometri mai jos decat l-au lasat ei acum 4 ani. Eu mi-am comandat un sweet and sour chicken cu orez. Sesiunea de comunicari stiintifice a continuat si dupa ce pusesem deja furculita jos. M-am intrerupt de cateva ori ca sa filmez.

Urmariti fragmente. Cat despre concluzie, aceasta ma indreptateste sa cred ca Mergui e o lume doar a mea, unde pot fi presedinte pe viatza, fara contestatari.




Daca ti-a placut, citeste si cum am dat redat Turciei ditamai Muntele Ararat.

2 pareri:

George2210 spunea...

:) am citit cu mare placere, la fel cum citisem mai demult si despre Aratat. Foarte interesante povestirile tale.

Ciprian spunea...

O simpla constatare:
Daca era roman individul, atunci in secunda 15 iti arata alte degete si s-ar fi amuzat foarte tare. Mai ales el, sigur ca a facut o gluma buna, asa ca intre un om cilivizat la unul cilivizat.