10 octombrie 2009

Gone with the raft



O masina pana la aeroport, un avion pana la Istanbul, alt avion pana la Dubai, altul pana la Bangkok si inca unul pana la Samui. De aici, un microbus pana la port, un catamaran pana in Koh Pha Ngan si un taxi pana la Haad Salaad. Door to door, am facut 26 de ore.

Abia dupa ce-am ajuns, curatandu-ne de drum la o Singha rece, am aflat ca Ioana, Cristi si Andrei nu mai zburasera niciodata cu avionul. S-au descurcat admirabil. Nu le-a fost rau sau frica, nu s-au ratacit prin aeroporturi, iar baietii au reusit sa sit raga un pui de somn intre Dubai si Bangkok.

Pentru ca am venit sa stam mult timp, nu ne-am aruncat la cine stie ce cazari. Locuim in niste bungalowuri mititele la 2 minute de mers de plaja. 500 de bahti pe noapte, echivalentul a vreo 50 de RON. Casutzele beachfront sunt 800 de bahti pe noapte. Le lasam altora, sperand ca vom avea parte de sufficient beachfront in urmatoarele luni.

Ieri si alaltaieri am luat scutere si am luat insula la inconjurat sa ne cautam o casutza de inchiriat. Am evitat sudul insulei (zona Haad Rin) pentru ca e aglomerat si scump. Si pe-aici pe la noi e cam scump, iar plaja de la Haad Salaad e mica. Pe toata coasta de vest plaja e foarte ingusta si punctata de mangrove si uleioase pontoane pescaresti. In est, cu foarte mici exceptii, nu exista plaje. Ne-a ramas nordul si am ales zona Chaloklum, una dintre cele mai linistite si mai ieftine de pe toata insula.



Am gasit destule case, unele foarte dragutze. Marea lor problema e ca sunt mici. Noi vom fi 5 (si, de la anul, 6) si avem nevoie de minimum 4 camere, plus una “de oaspeti”, pentru prietenii care s-au inscris deja la o vizita pe-aici. Cele mai mari case pe care le-am gasit aveau trei. Majoritatea – una sau doua. Am fost nevoiti sa inchiriem doua, aflate la 50 de metri una de alta. Prima, chiar pe plaja, are o veranda imensa care da spre mare. A doua e ceva mai in spate, are vedere la padurea de palmieri, dar e mai solida si mai spatioasa. Dupa cateva maraieli, am decis sa le lasam Ioanei si lui Cristi casutza de pe plaja (“ca e si ei tineri”) si sa o luam noi pe cea din gradina. Oricum, suntem pe waiting list la o alta casa pe plaja, ocupata momentan de niste francezi care au luat-o pana in ianuarie.

Dupa Full Moon Party insula e golita de turisti. Azi-noapte am luat o sticla de rom si doua de cola si-am avut toata marea doar pentru noi. Am preparat cuba libre stand cu fundul in apa si am baut-o facand pluta. La un moment dat ne-a apucat o harjoana bahica, Cristi mi-a pus piedica, mi-am pierdut echilibrul si, incercand sa protejez romul din stanga si cola din dreapta, m-am sacrificat pe mine. Am cazut in apa cu eleganta unei ancore de pescador, lovindu-l in cadere pe Cristi cu sticla de rom in cap. Astazi, cand ne-am numarat, el avea un cucui iar eu eram plin de vanatai. In cadere, evident, am scapat sticla de rom. Tot din greseala, ca multe alte mari inventii ale lumii, a aparut si o noua reteta de cocktail: cuba libre cu apa de mare. Va recomand racoros.
Ioana s-a dus la masaj pe plaja si s-a intors cu un zambet orgasmic. Noi, astilalti, care ne-am mosait azi-noapte, trebuie sa asteptam sa ne treaca vanataile.



Pe la miezul noptii, Ioana a pescuit o fata care se plimba pe plaja si a invitat-o sa bea cu noi. O nemtioaica de 19 ani venita cu maica-sa in vacanta in Thailanda. Era ultima ei zi pe insula. Terminase liceul si nu se hotarase ce sa faca mai departe. Ioana a incercat s-o convinga sa se apuce de film sau animatie. Cristi i-a sugerat sa imbratiseze o cariera de traficant de armament. Eu i-am zis sa intre in publicitate si sa-si distruga cei mai frumosi ani. Andrei, ramas fara optiuni, a invitat-o sa fie prietena lui.

Pe urma ne-am apucat sa facem vocalize, convinsi ca marea si luna ne vor ajuta sa ne descoperim “vocile interioare”. Cu siguranta, putinii turisti cazati in casele de pe plaja au avut cosmaruri feroce, bantuite de monstri urlatori, capabili sa cante “ma dusei sa trec la Olt” timp de doua ore fara sa se plictiseasca.

La ora doua am revenit la camere. Copiii s-au culcat, eu am mai stat o ora pe chat cu “tzara”, sa along temerile si ingrijorarile.

Nu va faceti nicio problema, totul e perfect pana acum. Baietii s-au dus pana la nea proprietarul sa semneze hartiile pentru casa, eu stau pe veranda si ascult muzica (vedeti poza), Ioana citeste un manual de ghicit, e cald dar nu prea cald, ca bate briza. Intr-un cuvant, pasarele ciripesc. Va asteptam in vizita.

(Hai ca s-au intors baietii. Au negociat cu proprietarul si au obtinut, in pretul chiriei, un scuter. Perfect. Maine ne mutam)

15 pareri:

kit spunea...

Asta-i!

Someone spunea...

Câteva luni, carevasăzică?

RaduGi spunea...

ma bucur pt tine si cand citesc ce faci, parca citesc 2 ani de vacanta sau robinson crusoe...la fel ma simt...
succes si sa cauti cea mai buna cafea!

Antoaneta spunea...

Deci ai putut...ai plecat tu din Ghencea;) Bravo tie!

Razvan Militaru spunea...

apropos...la Drumetu' eu un nou band, sa-ti trimit o mostra? Poate ti-o fi dor....

Brad Florescu spunea...

Anto: uite cine s-a prins :-)
Razvan: daca mi-ar fi propus altcineva, nu acceptam, dar de la tine primesc, ca sunt sigur ca ai filmat HD cu sunet dolby surround.
Don Someone: mda, gen like.
Radu Gi: coffee me.
Kit: sa nu ne pripim cu concluziile!

pax spunea...

Noi stam aici la salam de soia si tu ai trecut pe sos, sa dai kop'n kun pe la localnici.

Pizma si atentia noastra infrigurata.

Lucian Radu spunea...

prietene, scrii prost spre foarte prost. nu prea le ai cu povestitul. iar ceea ce traiesti tu este atit de fals incit, probabil, n-o sa intelegi nimic din toata povestea asta. si stii de ce? Pentru ca esti mediocru, sau necitit. Sau pentru ca n-ai ascultat muzica care trebuia, sau vazut filmele care contau. Asta o vezi imediat din textele tale sau din pozele pe care le faci. Toata experienta ta o sublimezi intr-o gelatina comuna, faci poze comune, bei lucruri comune. Pentru ca n-ai in tine un mic bagajel cultural care sa faca ca o intimplare de genul asta sa conteze. In concluzie, te-ai exilat degeaba, rom cu cola ai fi baut si la moeciu.

Tiberiu Lovin spunea...

Bradut: de curiozitate, de ce nu spui ca ti-ai dat demisia de la Realitatea? :) Mi-ai transmis ca nu este adevarat ce am scris, dar eu stiu ca am dreptate, chiar daca am facut precizarea ta. Oricum, frumoase imagini ai transmis din tara in care ai plecat decizi sa stai mai mult de cateva luni.

Brad Florescu spunea...

Tiberiu, nu mi-am dat demisia de la Realitatea-Catavencu. Am incheiat colaborarea prin acordul partilor. E o diferenta intrea asta si demisie. Stiu ca ultima suna mai punchy, e GSP-ul plin de ea. Despartirea dintre mine si RC a fost una calma, amicala, punctata chiar de anumite regrete reciproce. Plecarea din tzara era planificata pentru anul trecut, dupa demisia (na) de la DDB. Dar am mai stat un an ca sa traiesc experienta Realitatea. Multumit?

Brad Florescu spunea...

Hamlet, ai dreptate. Asa e. Si? Ti-am cerut bani ca sa te las pe blog?
Ia uite domne, nici prost nu mai ai voie sa fii la tine-n casa.

Tiberiu Lovin spunea...

Bradut: multumesc mult si distractie placuta. Am sa-ti urmaresc aventurile :) .

Adi Zabava spunea...

http://www.adizabava.ro/?p=727

Ca sa continui cu invidia, nu pot sa-ti urez decat la mai multe posturi si poze :)

Lucian spunea...

Domnule Florescu
Va felicit pt ideea interesanta de a fi plecat din tara fara macar sa ma anuntati si pe mine.
(ti-a fost frica k o sa ma invit si eu cu tine/voi?!?!)

Altfel, iti recomand sa mergi la cel mai tare masseur de pe insula.
Pai il cheama. e la Oasis Spa - 26/4 Moo 6 Maenam.

e cel mai bun maseur...ever.

sa traitzi! bine! :)

day-dreamer spunea...

Patru avioane până la destinaţie? Mult, domnule, mult!