23 octombrie 2009

Todos os nomes



Trebuia sa ne vedem la 10, a ajuns la 10:30.

- Pisi, o sa-ti cumpar un ceas de ziua ta, ii zic de cum o vad urcand scarile.
- Scuze, am fost la Cristi si Ioana, mi-au dat carne de pui si pe urma am atipit nitel pe niste chilotzi.
- Da, numai mancare si sex ai in cap.
- Auzi, ce-ar fi sa te relaxezi si tu putin? Esti in vacanta, Doamne iarta-ma.
- Hai, c-avem treaba. Am aici o lista lunga cu nume pentru tine. Ti le-au dedicat niste prieteni de-ai mei de departe.
- Da, stiu, mi-a spus mierla vorbitoare.
- Pai de unde stie ea?
- Iti citeste blogul.
- Aha. Fii atenta. Eu o sa-ti citesc numele tare si raspicat. Cand iti place unul, linge-te pe bot si eu il trec pe shortlist.
- Asa, lip!?
- Asa, lip!
- Sa incepem.

Pisica s-a asezat pe masa, chiar in fatza mea; a ciulit urechile ca nu cumva sa-i scape taman acele sunete diafane care transforma un cuvant banal intr-un nume de pisica. Am inceput sa recit din lista:

- Torquelina
- lip!
- Vatican
- lip!
- Martha
- lip!
- Cocos
- lip!

Am tinut-o asa pana am terminat toate numele. Dupa fiecare, se lingea pe bot. Era plina de saliva cand am ispravit.

- Stai asa, nu se poate. Te-ai lins pe bot la toate numele.
- Pai...mi-au placut toate. Sunt foarte frumoase. Niste adevarate nume de pisica. Sunt foarte priceputi prietenii tai. Multumesc frumos.
- Ok, ok, dar ideea era sa alegem unul, maxim 5, ca nu poti sa te numesti torquelinavaticanmarthacocosshaolinchiliboemaboemaboematorquatotassoetc...Pana te chem la masa, mori de batranetze.
- Se vede ca nu l-ai citit pe Elliot. Eu pot sa am cate nume vreau. Si, in cazul de fatza, vreau sa le am pe toate, sa fie numele mele, sa ma joc cu ele dupa-amiaza cand e cald, sa mi le repet in cap, sa rad si sa ma rostogolesc pe veranda. Cat despre cum o sa ma strigi tu - ca numai la tine te gandesti - iti sugerez sa ma strigi de fiecare data cu alt nume. O sa fie amuzant, te asigur. Vecinii or sa creada ca ai innebunit, dar eu o sa stiu secretul si o sa vin de fiecare data.
- N-am nimic impotriva dar, in timp ce noi stam de vorba aici, fiecare dintre prietenii mei asteapta ca numele sau sa fie cel ales. Oamenilor le place sa castige, chiar si trofee simbolice. Mi-e ca daca toate numele or sa iasa castigatoare, vom fi acuzati de blat.
- Auzi? Imi dai numele alea odata, ca abia astept sa ma joc cu ele?!

Pisica si-a luat numele si s-a dus mai incolo, pe nisip, sub un palmier. Eu am plecat la supermarket sa cumpar una, alta. I-am luat si ei o punga cu mancare pentru pisici. Si un castron mare. Cand ai atatea nume trebuie sa te hranesti bine.

Am desfacut punga si am umplut castronasul.

- Torquelina, hai la masa, Vaticano!

Va multumim tuturor.

14 pareri:

illa spunea...

:))))))))))))))) wise girl

Alina spunea...

Miriam! :)

venat show spunea...

repet intrebarea: ce te faci cind va fata??? vreo 7 pui? deodata...atunci vorbim cu FBI,CIA, KGB, MOSSAD si NASA ca sa iti puna la dispozitie listele lor de telefoane...ca sa alegi nume pentru puii de pisica!!
Gratie!

Lex spunea...

imi place pisica ta e ff inteligenta si stie ce vrea. le vrea pe toateeee... ma bucur insa ca ai o pisica cu asa personalitate si jucausa pe deasupra. poti sa inveti de la ea multe sa sti...

Lopez spunea...

:)))
cel mai frumos blat din lume. va multumim ca ati ales. asa sa ii ramană numele!

acum ca o strigi dupa atatea nume trebuie sa o serbezi pe 1 noiembrie cand e ziua tuturor sfintilor. si sa ii spui si Halouina.

poate dai si o petrecere cu un karaoke zgomotos ceva :D

Antoaneta spunea...

A-ha, deci e pisica, pentru ca nu-si poate cumpara câte haine vrea, se înzorzoneaza cu nume. Poti sa-i spui Pisica, Gata, Gatta, Cat, Quttah,
Katze, Kotchka, Mačka, Kedi, Kocka, Neko, sau simplu Meo. Paka e in swahili.

Brad Florescu spunea...

Anto, zi si mie pe ce site ai gasit traducerile, ca as avea si eu vreo doua vorbe de translatat.

remus spunea...

La cum s-a "lipit", ai putea să îi spui Aracet...

Elisa spunea...

Nu stiu de ce, dar eu cred ca vrea s-o strigi romaneste,deci...pis-pis,hai la masa! ;)
Dar soareci nu sunt pe acolo sau is protejati? :)

Rizea spunea...

Ştiu că vine cam târziu, dar dă şi-un ochi pe-aici: http://grigoreserizea.wordpress.com/2009/10/23/nume-de-pisica/
Poate te amuză măcar un pic.

madalina ionescu spunea...

Ce proza adevarata am citit acum aici! Fericita pisica.. Pisica? Bucura-te de vacanta, de an, de toti anii. Si de Unirea :)!

Zuzu spunea...

:-)))))))))))))))))

PS- desigur, eu o sa-mi inchipui ca o cheama doar Cocos, iar cand am sa o strig de aici de pe blog, asa am sa o strig :-)))))

Irina spunea...

O cheama Pisica Nas-Alb.
Sau ii poti spune Shoe-Cat.

Antoaneta spunea...

Bradule, Cocos e foarte misto. Cum scrie la carte, doua silabe cu repetitie:) Uite si siteul, dar e numai pentru cuvântul pisica:

http://www.xmission.com/~emailbox/say_cat.htm

Babylon are dictionare excelente:

http://www.babylon.com/define/122/English-Thai-Dictionary.html