1 iunie 2009

Ce s-a intamplat cu zborul Air France AF 447?



Avionul nu putea intra intr-o zona in care turbulentele/furtuna ar fi fost atat de serioase incat sa pericliteze siguranta zborului. Fireste, in cazul multor zboruri apar zone cu vreme proasta. Pilotii, asistati de controlul de la sol si de radarele meteo de la bord, ocolesc aceste zone.

Sa presupunem, totusi, ca avionul a intrat in furtuna (probabil ca nu arata atat de rau pe cat a fost de fapt). Specialistii spun ca avionul a fost lovit de un fulger. In situatia asta, aparatul putea suferi un scurtcircuit ireparabil al sistemelor electrice. Sa zicem ca a fost asa, desi avioanele moderne sunt echipate cu protectie pentru atari situatii.

Scurtcircuitarea sistemului electric putea intrerupe alimentarea cu electricitate a sistemelor de navigatie si comunicatii. Dar avionul are o elice suplimentara care este escamotata in astfel de situatii si produce suficient curent pentru a alimenta esentialele aparatului (comunicatii, comenzi, navigatie). Orice s-ar fi intamplat, pilotii ar fi avut suficient curent pentru a transmite macar un SOS.

Faptul ca pilotii n-au scos nici un cuvant e foarte ciudat. Asemenea situatii au loc in doua cazuri: cand avionul este deturnat (si pilotii sunt ucisi, legati sau amenintati cu arma) sau atunci cand evenimentul este atat de violent incat echipajul nu mai apuca sa transmita nici macar un tipat.

Tinand cont de datele pe care le avem pana acum si de istoricul evenimentelor cu similaritati, pare ca avionul a explodat, pur si simplu, in aer, facandu-se praf in cateva secunde, mai exact intre transmisiunea automata a sistemului (ca un scurtcircuit a avut loc la bord) si disparitia aparatului de pe radare.

Cum s-a produs explozia? E posibil ca aparatul sa fi fost lovit de un fulger extrem de puternic. Un caz similar s-a petrecut in 1958, cand un 707 al PanAm a explodat dupa ce un super-fulger a determinat aprinderea vaporilor de combustibil din rezervoare.

Doar ca din 1958 si pana astazi, mai ales ca urmare a acestui accident, formula combustibilului s-a schimbat, pentru a atenua riscul unor astfel de accidente. Cat de puternic sa fi fost acel fulger, ma intreb?

Pana cand se afla, totusi, ce s-a intamplat, eu ma rog ca avionul sa fi aterizat pe burta intr-o insula tropicala, toata lumea sa fi scapat cu viata si sa aiba parte de doua-trei zile de LOST la modul reality inainte ca navele de salvare sa-i aduca acasa.

4 pareri:

radu c spunea...

povestea un om englez, pe CNN, ca atunci cand avionul se afla deasupra oceanului nu apare pe radare, dar ca pilotii comunica prin radio, la intervale regulate de timp (10-15 min.)informatii esentiale cum ar fi pozitia, viteza, cursul, pozitia aproximativa la care se va face urmatoarea comunicare, etc.
si ca disparitia avionului a fost sesizata dupa ce aceste comunicari nu au mai venit de la piloti. si eu sper ca au nimerit teferi pe o insula.

Mihai Grecea spunea...

Ce frumos ar fi sa fie cum zici tu, Bradut... Din pacate sunt extrem de putine sanse sa fie asa...

Razvan spunea...

In 11 years of flying, the Airbus 330-200 has suffered only two incidents of engine failure.
In 2001 an Air Transat flight from Canada to Portugal lost power due to a fuel leak over the Atlantic Ocean.
The airliner lost 168,000 litres and glided without engines for 17 minutes to make an emergency landing. None of the passengers on board were hurt as the plane came down, but 12 tyres burst.
In 2003 an engine on a flight from Miami airport by Swiss carrier Edelweiss Air exploded after take-off.
However, none of the aircraft's 175 passengers were hurt when the plane made an emergency landing.

Z spunea...

din pacate a aparut epava... http://antena3.ro/stiri/romania/un-roman-pasager-la-bordul-aeronavei-disparute-de-pe-radar_72786.html