18 iunie 2009

Ce-am mai citit

Roberto Quaglia - "11 Septembrie, Mitul." Cititi-o. Nu e din alea cu conspiratii. Sau daca vi se pare ca e, e scrisa atat de misto, de elegant, de cu bun simt incat merita citita macar pentru stil. Nu luati in seama coperta odioasa; editurile din Romania practica un marketing tabloidal.

Eduard Ovidiu Ohanesian - "Puterea din umbra". Jurnalistul rapit in Irak face o documentare aproximativa a prezentei securiste in structurile de putere ale Romaniei. Cititi-o. S-ar putea sa va surprinda niste nume de-acolo. Coperta groaznica, din nou.

Ovidiu Hurduzeu, Mircea Platon - "A treia forta, Romania Profunda". O carte citata si recomandata de Dan Puric in volumele lui. O sa va inspire si o sa va transpire. Alta coperta groaznica.

Filip Florian - "Degete mici". De data asta, coperta este mai buna decat cartea. O nuvela extinsa, cu pretentii de mare roman. Nu merita. Pacat. Dati-mi si mie un scriitor roman contemporan care merita citit.

Dan Puric - "Cine suntem?" si "Despre omul frumos". Dan Puric m-a facut sa ma opresc la intersectia multor drumuri stupide si sa dau inapoi, in cautarea unei alte intersectii. Ambele carti spun in mare acelasi lucru, dar exemplificarile gandirii "purice" difera si sunt savuroase. Cititi, zic eu.

Sambata seara la Bookfest (pavilion 17, ora 18), Roberto Quaglia isi lanseaza oficial cartea. Veniti sa-l vedeti. Omul e spectaculos. Cunoscatorii cunosc.

5 pareri:

Fille en Aiguilles spunea...

un roman contemporan care merita citit e mihnea rudoiu.

Brad Florescu spunea...

Multumesc, o sa-l citesc.

Unknown spunea...

N-a avut bani s-o publice, asa ca e pe net: http://urechilepisiciiolga.wordpress.com/

Iocan spunea...

Coperta de la Mitul are o simbolistica aparte (mai putin fata lui Obama). Pour les connaisseurs!

Alina K spunea...

Poti sa incerci Filip Florian - celelalte doua carti, Baiuteii, scrisa impreuna cu fratele lui, si Zilele regelui. De departe cele mai frumoase doua carti din literatura ultimilor ani. Si, da, si eu m-am poticnit la Degete mici, nu am reusit sa trec de primele 30 de pagini chiar si dupa ce m-am entuziasmat cu Zilele...
Lectura placuta!