30 octombrie 2008

Doamne, daca-mi esti prieten. De Spiridon Popescu



Doamne, dacă-mi eşti prieten,
Cum te lauzi la toţi sfinţii,
Dă-i în scris poruncă morţii
Să-mi ia calul, nu părinţii.

Doamne, dacă-mi eşti prieten,
N-asculta de toţi zurliii,
Dă-i în scris poruncă morţii
Să-mi ia calul, nu copiii.

Doamne, dacă-mi eşti prieten,
Nu-mi mai otrăvi ursita,
Dă-i în scris poruncă morţii
Să-mi ia calul, nu iubita.

Doamne, dacă-mi eşti prieten,
Cum susţii în gura mare,
Moaie-ţi tocul în cerneală
Şi-nainte de culcare

Dă-i în scris poruncă morţii,
Când şi-o ascuţi pumnalul,
Să-l înfigă-n mine, Doamne,
Şi să lase-n viaţă calul.

Poezia asta am auzit-o o singura data, acum 20 de ani, de la unchiul meu, Doru Moţoc. Mulţumită lui Google si celor de la agonia.ro, am regasit-o. Mie mi se pare hit, chiar daca pe poet il cheama Spiridon si asta suna mic-burghez si deloc poetic.

7 pareri:

comanu spunea...

poezie d-astea nu se mai fac. daca vrei si alte creatii spiridon popescu sa stii ca am un volum complet cu poeziile omului. l-am cumparat tocmai pentru ca am dat de poezia asta cand l-am rasfoit.

Brad Florescu spunea...

pe bune? incredibil. trebuie ca exista ceva, o matrice culturala definitorie ariei Urziceniului.

comanu spunea...

serios. e un volum patratos, pe care nu-l poti citi oriunde. pare-mi-se ca e o editie bilingva: romano-franceza. sigur ca exista. neindoielnic.

batmanu spunea...

Foarte, foarte, foarte frumos :)

... spunea...

una dintre cele mai frumoase poezii pe care le-am citit in veata mea, jur.
dar n-am citit asa multe :)

Anonim spunea...

http://youtube.com/watch?v=MRCzNm_O7OI&feature=channel_page

uite.. aici poezia

Anonim spunea...

am plans citind aceasta poezie...de la ea am plecat cautand si alte poezii ale lui SPIRIDON POPESCU si inca odata am constatat cat de nedrepti suntem ,dam importanta nulitatilor ,promovam kichurile si nu vedem valorile autentice ...mare pacat !