N-as fi revenit asupra subiectului, dar azi m-a amenintat Iulian Toma ca o sa vrea niste raspunsuri de la mine, astfel incat da-mi voie sa fac brainstorming aici de unul singur, ca nu stiu ce sa raspund.
- Nu m-am gandit deloc la Ad'Or, ca nu ma intereseaza festivalurile.
- Cand mi-au zis colegii de la creatie ca vor sa inscrie ceva la Ad'Or, i-am intrebat ce. Si ei mi-au spus "asta si asta si asta". Si eu le-am zis bine.
- Cand a fost Ad'Or-ul nu eram in tzara si, chiar daca as fi fost, nu m-as fi dus. Am fost odata ca niciodata, lucram deja la DDB si am luat un premiu cu Tempo. Grigoriu mi-a multumit si mie, m-am simtit bine si a fost dragutz.
- Conflictul - suspect de manifest - dintre Tataru si Naumovici imi seamana cu viitorul conflict - la fel de suspect - dintre Basescu si Becali. Culmea, de data asta tind sa-i tin partea lui Naumovici. Face o publicitate care nu-i pe gustul meu, dar cel putin joaca in piata asta, nu in alta. Nu inca.
- Ce ma deranjeaza la Ad'Or e ca-mi zapaceste colegii creativi si-i impinge in executii off-strategy. M-am uitat la lucrarile premiate si recunosc, cu mana pe inima, ca jumatate din ele nu le-as fi dus la client (asta in situatia in care chiar ar fi existat un client pentru ele). Practice what you preach. Cum sa ma mai inteleg eu cu un creativ asupra unei idei cand eu ii spun ca e proasta, ca e abordata gresit, amatoristic, iar o idee similara ca approach ia or la ador? Nu mai pot. Pic eu de tampit. Si omul se frustreaza.
- Ad'or-ul incepe sa insemne cu Liga lui Mitica (Dragomir, incultule!);
- Ad'or-ul este in pream mare masura o platforma de PR, nu una de advertising.
- Clientii nu mai sunt asa tampiti cum erau candva. Credeti-ma pe cuvant.
- Daca Ad'or vrea sa faca si el o jmekerie, sa se ralieze criterial la benchmarkurile creativilor (Cannes, Epica, Clio). Sa-si recapete cooleria. Festivalul a fost cool atata timp cat a fost primul si singurul, pe fondul auto-exilarii AdPrint (care, mai nou, a capatat o aura de elitism planificata si asumata cu multa inteligenta de organizatori).
- Cativa prieteni de-ai mei au luat premii la Ad'Or si as vrea sa-i felicit, pentru ca au avut lucrari bune (Robert, Pilu)
- Cativa colegi de-ai mei eu luat si ei un premiu la Ad'Or si as vrea, din nou, sa-i felicit (Alexandru Popescu si Catalin Manciuc). V-ati distrat?
- DDB a meritat premiul la categoria online pentru ca celelalte inscrieri erau site-uri cu intentie comerciala declarata, iar http://www.viata-dupa-munca.ro/ s-a amorsat nesemnat si s-a viralizat aproape singur (daca nu considerati ca prezenta lui in blogroll-ul meu l-a dus la zeci de mii de unici pe saptamana). Categoria se numeste "Promovare online" si nu "Cel mai bun Website". Au existat multe site-uri mult mai bine facute, dar campania asta a trecut dincolo. De amuzament: site-ul s-a facut in 3 zile, iar printre performerii filmuletelor se numara si "clienta". Nimeni nu s-a gandit la Ad'or in zilele alea 3. Oamenii aveau pur si simplu fun, iar eu nu puteam sa-mi citesc mailurile de galagie :-)
- Probabil existara solutii de promovare online mai bune. Doar ca nu s-au inscris.
- Categoria "sociale" nu inceteaza sa-mi intretina dezgustul pe care l-am incercat cel mai dureros la Cannes, anul trecut. Agentiile vaneaza in continuare, cu disperare si ipocrizie, branduri mari (si nu mai putin ipocrite) din zona non-profitului. Iar adurile care rezulta sunt expresia dureroasa a nepasarii organice a creativilor fatza de problematica pe care, cica, o abordeaza. De unde si patetismul si manierismul a 99% dintre lucrarile care, aici sau aiurea, ne sodomizeaza creierii cu imagini de copii mancati de muste, handicapuri si diformitati, animale schinguite sau pline de sange ori experimente executionale sofisticate pe care un client "profit" nu le-ar permite nici sa-l pici cu ceara.
Nu ma deranjeaza din perspectiva festivaliera; sa se duca dracului toate festivalurile. Ma deranjeaza doar ipocrizia nesfarsita a oamenilor carora evident li se rupe de subiect, dar vorbesc despre el ca sa adune puncte. Ori se numeste demagogie?
- Sincer, inainte de festival pronosticam ca GMP va ajunge agentia anului. Fara sa ma uit la inscrieri. Chiar asa...ce importanta mai au inscrierile?
- Felicitari lui Leo ca si-a castigat festivalul. Fara ironie (ca am trecut cu totii de faza aia). Ad'or-ul e un festival formatat de Leo Burnett si e firesc ca Leo Burnett sa-l castige. Ca si brazilienilor le-a luat ceva pina le-au suflat suprematia pe fotbal englezilor.
- Daca Leo nu se mai inscrie la Ad'or de la anul, iar McCann ramane pe repere externe (Portoroz, Cannes, mai stiu eu ce), nu vad o editie 2009 a festivalului in globul meu de sticla. Sau, daca va fi una, o sa semene cu Premiile "Concepte" de acum 8-9 ani. Va deveni un festival al provinciei. Ceea ce nu e rau in sine; e rau pentru ca e tutelat de RAA.
- Cam asta a fost ciorna. Cand m-o suna Toma, o sa incerc sa pun lucurile pe curat. Cand nu m-o suna, le las aici, murdare, dar gustoase. Ca mancarea indiana.
- Ar fi o greseala din partea mea, daca tot te-am adus pina aici, sa nu fac putin marketing. Parerea mea despre festivaluri, publicitate si marketing, dintr-una dintre miile de perspective posibile, o poti citi aici, ca io zic ca e un post bun si merita vizitat.
6 iunie 2007
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
1 pareri:
parca ati luat si o nominalizare? deci va cam place sa inscrieti la ador.
Trimiteți un comentariu