Faceţi căutări pe acest blog

Se încarcă...

29 iunie 2007

Travel News

Last Minute: Rhodos, Grecia, plecare 30.06, pret de la 294 Euro (taxe incluse)

Noutati: ce rute aeriene se vor deschide in urmatoarele luni.

Articolele integrale pot fi citite pe coolturism.

Steaua a picat cu Beitar Ierusalim (asa credeam acum 3 ore)

Citand sectiunea speciala din site-ul UEFA, va anunt acest lucru inaintea GSP-ului.
Beitar Ierusalim a jucat anul trecut cu Dinamo, fiind eliminata de ai nostri dupa 1-1 si 0-1.
Meciurile se vor juca pe 31 iulie (sau 1 august) turul si pe 7 august (sau 8) returul.
Bahta ce-am bahtit! Hai, Steaua!

UPDATE: Steaua n-a picat cu Beitar Ierusalim, asa cum anuntasem eu primul. Vorba lu Cercel, am anuntat primul, dar am anuntat gresit. A picat cu polonezii. Eu asa am citit pe site la UEFA in acel moment. Daca am gresit eu, sa-i iertam si pe ei.

Hai Steaua

28 iunie 2007

O reclama Finnair care-mi place mult

Suntem asteptati



Maine, expeditia noastra porneste catre Muntii Tarcaului, spatiu edenic si imaculat, lacas de vietuire si evolutie domoala pentru oamenii si parsii care impart pasnic aceste tinuturi muntoase.
Multumim celor care ni s-au alaturat, cu gandul bun (Hasan) sau cu fapta (Vamos, Iulian si Gabi). Suntem inca putini, o mana de oameni, dar flamura noastra flutura voios si cosmic in varful celui mai inalt catarg al iubirii pentru natura patriei. Vor mai veni si altii. Marele fluviu isi aduna apele.
Daca va vine gandul bun, daca o sclipire de lumina va sageteaza astazi si maine, ne gasiti in satul Brates, comuna Tarcau, la cativa kilometri de Bicaz si Piatra Neamt. Baza expeditiei o va constitui pensiunea "Linia Verde" din Brates, unde mai sunt cateva camere disponibile.
Parsule, venim.

Cum a inchis Chavez cea mai veche televiziune din Venezuela

A. Chiar uitasem sa povestesc despre asta, asa cum am uitat sa povestesc multe lucruri despre Venezuela.
Ironii ale sortii au fost multe. Sa le traduca Reuters, daca vrea. Eu chiar am fost acolo si nu eram ziarist.
Presedintele Republicii Bolivariene a Venezuelei, Hugo Chavez, a decis inchiderea RCTV (Radio Caracas Television) pe data de 27 mai 2007. Postul a avut prima transmisie pe 15 noiembrie 1953. RCTV a fost primul post de televiziune si primul post privat din Venezuela.
Am avut, ca sa zic asa, sansa ca ultima noapte de emisie a RCTV sa coincida cu ultima mea noapte in tara lui Chavez. La 5 trebuia sa ma trezesc ca sa prind avionul spre Caracas. Am incercat sa rezist cat mai mult. Oamenii au alt bioritm in vacanta, se culca si se scoala devreme.
Am rezistat, asadar, pina pe la 11.30. Ultimul program al primei televiziuni private a unui stat sarac in libertati, bogat in petrol, droguri si femei disponibile.
A fost superb. Foarte putina indarjire. Putin protest. Putin scandal. Multa tinerete. Un fel de Piata a Universitatii colorata in culorile unui post care si-a terminat, oricum, misiunea. A fost o seara suspect de civilizata.
Venit fiind din Romania paranoica, mi-am zis: ori Chavez a avut dreptate si televiziunea asta chiar e controlata de mafioti, fie numai ce s-a dus dracului inca o democratie.
Dragut si trist sloganul de retragere, rostit de presedintele televiziunii si purtat cu o trista bucurie (numa ce-am dat un oximoron) de toate vedetele postului: "Un amigo para siempre" ("Un prieten pentru totdeauna").
Am vazur si reclame in ultima noapte de emisie. Sampon, telefonie mobila, condimente pentru friptura. Poate ultima.


Niste oameni protestau in piata. Putini si mici. Mult mai multi contra-protestau in alta piata, vopsiti cu Chavez pe fetze.


Presedintele RCTV si sloganul lui. Mereu aproape.


Unii chiar au suferit.


Repet.


Departamentul de Stiri la ultimul jurnal.


Mira RCTV a fost inlocuita, dupa miezul noptii, de emisia unui alt post TV, care a obtinut licenta si locul pe cablu al primei televiziuni din Chavenezuela.


Asa arata show-ul final.

Parsul nu e singur



Milioane de bloggeri s-au raliat deja. Stiu ca pentru multi subiectul e facil. Pentru multi, subiectele tari sunt festivalul delacan, fatalu columbeanu, alan pease, ca nicu la.
Cacat, doamnelor si domnilor, asta nu e un blog pentru multi...si asa va ramane pina cand va face trafic de persoane.
Incercati doar sa spuneti "pars" cu voce tare. Mai intai voua insiva, apoi in diferite contexte.
Energia parsului nu are nevoie de explicatii. Spui "pars" si razi. Asa cum spui "Romania" si ai un usor dulce-amar gol in stomac. Undeva intre ciorba de burta si foame de lup. Cuvinte-fortza. Sunt copywriter, stiu ce mananc aici.
Iulian, deci, e primul blogger partener al acestei campanii. Hasan si-a manifestat simpatia pentru cauza, dar n-a pus deocamdata nici un link, ca nu stie ce-o sa iasa. Este fireshte. Si eu am fost sceptic un timp in legatura coo google.
Hasan, te-asteptam alaturi de noi in glorioasa si futila noastra expeditie. Da un semn.
In ultimele 24 de ore, am fost autor sau martor al catorva zeci de teorii legate de parsh, logica lui sau lipsa lui de logica, darwinism aplicat parseste, sensul parsului in lume si in Carpati.

Viata noastra e undeva la granita piperata dintre fictiune si realitate, dintre caterinca si stiri, dintre Romania profunda si Realitatea superficiala.

Exact, da' exact, ca viatza parsilor. Insist.

27 iunie 2007

Parsul s-a trezit!



Dupa 7 luni de hibernare, Parsul (Glis glis) a ridicat privirea spre lumina Muntilor Carpati.
Blogul de fatza lanseaza aici si acum o campanie de recuperare si revalorizare a acestui animal pe nedrept uitat de noi toti. Sa scoatem Parsul la lumina si in sufletele noastre.

Mai mult, propunem ca Parsul sa devina noul animal heraldic al Romaniei, inlocuind astfel zimbrul, deja disparut de pe meleagurile noastre.

Parsul isi merita locul pe stema tarii, intrucat el, ca nume, atitudine si obiceiuri, este animalul cel mai apropiat de statutul pe care l-au capatat romanii in ultima vreme. Am devenit niste animale marunte, de medie spre mica insemnatate, resemnate cumva cu rolul de pioni in regnul nostru, dar extraordinar de simpatice.

Echipa blogului - formata din mine si cativa prieteni - organizeaza o expeditie singulara, fara precedent, in Muntii Tarcaului, inca bogati in asezaminte parsesti.

Toti cei care au cunostinta, au vazut sau auzit vreodata un pars sunt invitati sa ne impartaseasca impresiile lor si, de ce nu, sa se alature magicului nostru demers.

Expeditia incepe vineri si se termina atunci cand o vrea parsul.

26 iunie 2007

Bulgaria - Cape Kaliakra: Photolog

Mi-a placut asa de mult la noi la mare (unde a fost si furtuna ca ai nostri si soare ca ai lor), incat sambata n-am mai rezistat si am plecat in Bulgaria.

Nu stau sa trec din nou in revista argumentele pro si contra, ca asta e un photolog si ar trebui sa spuna cat o mie de cuvinte.

In drum spre Balchik, am facut un ocol spre Capul Kaliakra. De la Vama Veche o iei tot inainte si mergi cam 40 de kilometri, apoi faci stanga si te duce drumul pina la capatul pamantului. Ii multumesc prietenului Adrian pentru pont (el a fost week-end-ul precedent).

Capul Kaliakra este considerat parc national, gazduieste o statie meteo si ruinele unui oras roman antic*. Exista si un restaurant unde se pot manca specialitati marine (inclusiv scoici, pentru doritori). Zona este "frecventata" de 3 specii de delfini, deci n-ar strica sa vorbiti cu un pescar din imprejurimi sa va dea o tura la apus sau la rasarit (cand se arata ei). De dormit, puteti dormi in Balchik, foarte ieftin si foarte bine.

Mai jos vedeti pozata i legendata.


Arcashul care trage cu pasari spre mare. Unii au avut de comentat asupra formei arcului.


Mi-a placut mie copacul asta si i-am facut poza.


Daca as fi artist plastic, as intitula lucrarea de mai sus "Libertate"


Melcii lor.


Marea dezlantuita.


Ce fatza are gaura asta...


Doamna stanca.


Aici era pericol.


Doi metri mai in fatza nu mai era.


...si nelipsitul.


* Formularea "Oras Roman Antic" nu este un truism, ci este menita sa faca diferenta intre asezarile romane din vechime si cele din timpurile noastre (Strehaia, Barbulesti, Buzescu, Bucuresti, Neptun).

22 iunie 2007

Ne vedem la mare


Pe wunderground zice ca o sa fie soare vineri, nori imprastiati sambata si partial noros duminica. Daca e ca ei, facem plaja, claie peste gramada.




Ai nostri anunta ca e posibila o furtuna si niste ploi, ca acum cateva zile.
Daca e ca ei, facem poze si luam premiul pulitzar.

Ne vedem pe-acolo, fie ce-o fi.

Salman Rushdie a devenit Cavaler




Spre disperarea Iranului, sau poate tocmai ca urmare a crizei ostaticilor de acum cateva luni, Marea Britanie l-a onorat pe cel mai vanat scriitor din lume (la propriu) la implinirea varstei de 60 de ani. Felicitari, maestre!

Vestea cu adevarat buna e ca Polirom anunta ca editia romaneasca a "Versetelor satanice" va fi lansata in aceasta luna la targul Gaudeamus. Pentru cine nu stie, publicarea in premiera a cartii i-a atras lui Rushdie condamnarea la moarte din partea Iranului. Norocul omului e ca se gasea in alta parte.

Am incercat sa citesc cartea in original, dar Rushdie e un mare stilist, fapt pentru care e pacat sa te chinuiesti daca nu stii engleza la perfectie. Risti sa iei din carte doar actiunea. Ce va pot, spune, totusi, e ca romanul incepe cu o scena absolut dementiala in care pasagerii unui avion explodat in aer stau de vorba in timp ce cad liber de la 10.000 de metri.

Scoala de sailing - super oferta!




In imensa mea generozitate, impartasesc cu voi o oferta pe care o primisem pentru mine, dar eu nu am cum sa o onorez, ca mi-am epuizat concediul :-(

E vorba despre un Last Minute la o scoala de sailing din Grecia (mai exact, in Aegina). In imagine il aveti pe George Burton, unul dintre veteranii instructori ai scolii.

Mai sunt doua locuri pe 1 iulie la pretul de 425 de Euro de persoana (sharing) si doua locuri pe 15 iulie la pretul de 550 de Euro de persoana.

Pretul include:
- cursul si manualul aferent
- toate costurile de operare a iahtului (combustibil, taxe, etc)
- cazarea in cabina (pe vas) 6 nopti
- mic dejun si cina
- lenjerie si prosoape

Eu in locul vostru m-as duce instant. Sa navighezi prin Egee timp de o saptamana intreaga la banii astia e o ocazie bestiala. Mai multe detalii si contacte aici.

20 iunie 2007

Qatar Airways va deschide o ruta Doha-Bucuresti



Conform ZF, Qatar Airways a anuntat ca va incepe sa opereze curse spre Bucuresti pina la sfarsitul lui 2007. Sper sa fie adevarat, pentru ca n-am gasit nici o declaratie similara pe site-ul companiei.

Anuntul vine la un an si jumatate dupa vizita lui Traian Basescu la Doha, vizita cu ocazia careia presedintele nostru s-a intalnit cu presedintele QA si i-a promis ca va ajuta compania sa deschida o ruta pe Bucuresti. Uite ca, ajutati sau nu, arabii zboara-ncoace.

Asta e o veste foarte buna, intrucat Doha e o poarta importanta catre Africa si Asia. QA este una dintre cele mai dinamice companii aeriene din lume, clasata in primele 10 in topul calitatii serviciilor oferite. Va fi mult mai usor si mai logic sa zbori spre Asia prin Middle East decat prin Paris, Frankfurt, Amsterdam sau Milano (cam astea sunt optiunile in acest moment, plus Istanbulul, dar THY are o oferta de destinatii mai saraca).

Iata cateva destinatii catre care vom putea avea acces din 2008, multumita QA: Hong Kong, Singapore, Jakarta, Bali, Male (Maldive), Manila, Cebu, Bombay (si alte 4 destinatii in India), Kathmandu (Nepal), Dar-Es-Salaam (Tanzania), Nairobi (Kenia), Lagos (Nigeria), Khartoum (Sudan).

QA opereaza cu o flota all-Airbus si face parte din cercul select al transportatorilor aerieni care-si permit aeronave A380 (au comandat 5 bucati).
QA a mai facut o comanda-monstru de 80 de aeronave Airbus A350 (model care va fi lansat abia peste cativa ani). Super-tari baietii.

Harta de destinatii QA o gasiti aici.
Site-ul lor e asta.

Ganduri despre Ad'Or, acum trecute pe curat

Puteti vedea aici ce obraznicii i-am raspuns lui Iulian Toma de la AdPlayers.

DDB e pe 6 in AdRating



NewsIn a lansat AdRating, primul clasament business al agentiilor de publicitate din Romania.
Primele 6 locuri arata asa:

1. Leo Burnett

2. McCann

3. FCB

4. Cohn & Jansen

5. Ogilvy

6. DDB

Nu-i rau pentru moment...

19 iunie 2007

DDB Bucuresti cauta un copy si un art

Nu, n-am dat pe nimeni afara si, in ultima vreme, nu si-a mai dat nimeni demisia :-)
Pur si simplu avem multi clienti noi si se mai pregatesc si altii sa vina. Iar cineva trebuie sa munceasca in tzara asta.
Daca stiti pe cineva, dati-i de veste. Multumesc.
CV-uri se primesc la office@bucharest.ddb.com.

Yes, we're going to Ibiza


Italienii de la MyAir anunta operarea zborurilor Bucuresti - Ibiza din 7 iulie pina in 7 august.
Zborul se efectueaza pe/de pe Otopeni pina pe 31 iulie, apoi se muta pe Baneasa.
Ruta va fi operata cu aparate Airbus A320, in regim de 1 zbor pe zi.
Itinerariul nu este inca disponibil pentru rezervare online, dar va tin la curent. S-ar putea sa se lase cu oferte pentru primii veniti.

Cel mai scurt drum catre Hong Kong trece prin Finlanda



Daca ar fi sa vreti sa zburati la Hong Kong si ati avea de ales intre a zbura prin Istanbul si a zbura prin Helsinki ce-ati alege? A...? Aud Istanbul, nu?

Ei bine, am o surpriza pentru voi.

Distanta (prin aer) intre Istanbul si Hong Kong este de 4990 mile (8030 kilometri). Un Airbus A343 o parcurge in 11 ore si jumatate.

Distanta intre Helsinki si Hong Kong este de...4860 de mile (7820 kilometri)!!! Un MD 11 o face in 9 ore si 45 de minute.

Iar distanta dintre Helsinki si Istanbul e de 1350 de mile (2170 kilometri).

Oricat ar putea parea de ciudat "fenomenul", explicatia e simpla si rezida in forma pamantului. Istanbulul fiind mai sudic decat Helsinki, avionul are de parcurs o distanta mai mare, urmarind curbura pamantului (care e mai bombat spre Ecuator).

Mai mult:

Un zbor Finnair Bucuresti - Helsinki - Hong Kong dureaza (cu tot cu layover in Helsinki) 13 ore si un sfer la dus si 15 ore si un sfert la intors.

Un zbor cu Turkish prin Istanbul dureaza 24 ore la dus si 15 la intors.

La asta am mai putea adauga si pretul: 727 euro la Finnair versus 869 la Turkish (o simulare pentru septembrie cu o saptamana petrecuta la destinatie).

A, uitasem sa va zic: din aprilie, Finnair are un zbor zilnic Bucuresti Otopeni - Helsinki cu Embraer 170 (un avion foarte bun).

Aplicati formula cu succes in cazul altor destinatii din Sud-Estul Asiei (si nu numai). Puteti face calculele aici.

18 iunie 2007

Bai, Dane!



Articolul lui George Lacatus din Cotidianul mi-a adus aminte de un subiect pe care il urmaresc de multa vreme si pentru care am gasit si ceva explicatii.


Lacatus se intreaba de ce nu apar marii advertiseri pe OTV, in pofida rezultatelor bune pe care postul le inregistreaza pe anumite tronsoane (in special spre final de prime time si in late fringe)

Iata cum explica publicitarii fenomenul (imi permit sa citez din articolul domnului Lacatus):

"E greu pentru o multinationala serioasa sa-si difuzeze spotul publicitar intre o crima si un viol", Dragos Olteanu, Vitrina

"Cind vinzi publicitate, nu tii cont doar de audienta postului respectiv, ci si de reputatia lui. Aceeasi politica se aplica si in presa scrisa ziarelor de scandal", Felix Tataru, GMP

„Multi clienti importanti se feresc de caracterul tabloid al OTV. Clienti de publicitate exista, dar sint alungati de politica postului“, Radu Budes, Splendid Media.

Eu am mai multe explicatii decat toata industria publicitara la un loc :-) Poate si pentru ca ma uit din cand in cand la OTV, ca tot romanul mediu. Excludem de aici, fireste, oamenii cu studii superioare, de clasa sociala A, finutzii, intelectualii si art directorii.

Hai mai intai sa facem o analiza de continut OTV-ului si pietei TV, in general, plecand de la comentariile celor 3 oameni de media mai sus mentionati.

Daca e greu pentru o firma serioasa sa-si puna reclama intre o crima si un viol, as avea o lista intreaga de televiziuni care se ocupa cu astfel de subiecte si pe care reclamele curg garla la preturi prohibitive. ProTV e cap de serie, cu stirile de la orele 17 si 19.

Cand vinzi publicitate, tii cont de reputatia canalului respectiv. Ce intelegem, totusi, prin reputatie? Realitatea TV ar trebui sa fie ocolita serios de advertiseri, pentru ca 300.000 de oameni plus familiile lor au avut de suferit din pricina lui SOV. Practic, in orice zi a anului, cei care se uita la Realitatea sunt mult mai putini decat cei care au contribuit la cladirea ei. Antenele au si ele o reputatie sifonata (cititi-o cum vreti), ca doar sunt televiziunile celui banuit ca ar fi pus mana pe banii lui ceasca. Deci resentimentele unui intreg popor ar trebui - logic - sa se rasfranga asupra reclamei la iaurt difuzate dupa Observator. Mai dam exemple sau ramanem cu onoarea nereperata?

Clientii se feresc de formatul tabloid? Haida-de! Mai tabloide ca ProTV-ul si Libertatea nu exista-n toata Europa. De ce nu se feresc clientii si de ei? De ce nu se feresc de B1, unde Radu Moraru e evident intrigat de succesul OTV-ului si realizeaza niste suse a caror calitate - sa ma iertati- scade de multe ori sub ce-are Diaconescu mai nasol (vezi odele de slava inchinate lui Tzantzareanu, emisiunile cu starlete porno, etc.). Nici cu "bai, domnu' Madalin" nu mi-e jena, care i-a luat in brate pe Becali, pe psihotronici si pe centuristele pensionare.

Prima explicatie e,
dupa mine, ipocrizia care ne caracterizeaza ca natiune. Am pus si eu intrebarea din titlu unor colegi din agentiile media: de ce nu recomandati OTV in mixul media, avand in vedere costul excelent pe audienta? (pe OTV poti obtine niste dealuri fantasmagorice, credeti-ma). Specialistii media si clientii nu trateaza subiectul rece si obiectiv. Au chemare de critici TV. Sunt de multe ori (mai ales clientii) tentati sa plaseze reclame in mediile si programele care le plac LOR, desi intre ei si targetul brandului lor nu e nici o afinitate. Si, viceversa, tind sa evite plasarea pe canale si programe pe care nu le plac sau care nu dau bine.


Prin aceleasi furci caudine ale inertiei, subiectivismului si ipocriziei pietei a trebuit sa treaca si postul Acasa. De nu stiu cate ori am primit de la clienti replici de genul "nevasta-mea nu se uita la Acasa, astia dau numai telenovele". Prejudecata asta mai exista si azi, dar s-au dat multe lupte de catre vanzarile MediaPro si agentiile de media pentru ca Acasa sa fie vandut ca un canal curat, generalist.


Clientul considera ca Acasa atunci si OTV acum sunt niste canale de tampiti. Sunt, de multe ori, aceiasi tampiti care le cumpara voios produsul. Ca "baba aia proasta" care-l alege azi pe Lazarus si flipchartul lui, maine alege Maggie, Bonux, Romtelecom si BCR.

A doua explicatie:
Dan Diaconescu are si el vina lui. Acum un an si jumatate m-am intalnit cu el si am discutat problema. Si el era suparat pe faptul ca nimeni nu da reclama la OTV, desi cifrele arata bine. I-am explicat atunci - si i-as explica si azi lucrul asta - ca are si el de facut cativa pasi.


In primul rand, o campanie de repozitionare si un pachet de identitate nou, care sa-i spele, macar de ochii clientilor, perceptia.

Apoi, un sistem profesionist de vanzare, in concordanta cu anul de gratie in care ne aflam. OTV nu da bani la Nielsen, audientele nu vin in fiecare zi, deci nu pot vinde CPP. E ca pe vremuri: dai 5000 de euro si-ti da 50 de spoturi (sau cat ti-o da). Ca la Radio Campus Urziceni. Si daca ar da peste un om de media cu gandire de robot (caruia nu-i pasa decat de cifre), omul ala n-ar putea sa bage OTV in soft si sa presteze niste KPI la client.

"Bai, Dane",
Ia fa tu mai intai un pitch si anunta un buget de comunicare de 2 milioane de euro. Sa vezi cum iti vin toate agentiile cu sarumana, noi va urmarim, chiar am vrut sa dam reclama la dumneavoastra. Pe urma alege una - nu conteaza care, ca toate-s la fel- si arde-i un spot de imagine pe pelicula. Fa doua emisiuni cu plesusipatapievici (cheama-l si pe Naumovici la una) si-ti garantez un shift de perceptie din "sucks" in "cool' de se-nchide EFFIE-ul la anu.

Articolul integral din Cotidianul il puteti citi aici (right click + open new window).

"Minunatul" Nokia N95

M-am incapatanat si mi-am luat si eu un N95, fascinat de ideea de a avea telefon si navigator GPS in acelasi device.
De vineri, de cand l-am luat si pina azi, Nokia N95 a devenit, practic, un al doilea loc de munca pentru mine. Am avut foarte multa treaba ca sa-l fac sa functioneze si inca mai am.
Iata job description-ul daca vrei sa te-angajezi la un N95:

1. te duci pina la Mall si iti cumperi un card de memorie. n-ai sa gasesti mai mari de 512 Mb. cu noroc, gasesti si incarcator auto.

2. iti instalezi softurile telefonului de pe CD pe PC;

3. apoi te conectezi la internet si iti updatezi softurile; mai ales softul telefonului, care pare a fi plin de buguri.

4. daca, dupa ce-ai pornit pentru prima data telefonul, n-ai apucat sa-i completez setupul (ca poate n-aveai timp), ai facut o mare greseala. De pilda, daca vrei sa-ti copiezi numerele din SIM in telefon, fa-o din prima. Eu m-am tot chinuit sa-mi dau seama cum se face, dar n-am mai gasit decat optiunea de a le copia unul cate unul. Am 300 de numere :-) Altfel, telefonul nu iti afiseaza numerele din SIM, ci pe alea de pe el (daca n-ai bagat optiunea de la inceput)

5. pe urma o sa vrei sa te joci si tu cu GPS-ul, ca de-aia ti-ai luat telefon bengos de 1000 de dolari.

6. conectezi telefonul la PC si PC-ul la internet, te duci pe site-ul nokia, cauti pina innebunesti si downloadezi hartile care te intereseaza (de exemplu, Romania). Harta se instaleaza automat. Nu e nici completa, nici corecta, dar e mai mult decat nimic.

7. apoi intri in meniul "maps" si vezi ca nu te localizeaza; evident, pentru ca nu ai cumparat serviciul de navigatie; intri in 'special services" si-l cumperi (iti trebuie card de credit/debit). Costa vreo 8 euro pe luna.

8. dupa ce faci asta, vei observa ca incepe sa mearga serviciul GPS; daca stai la loc cu verdeata si cu cerul liber deasupra capului, intri in meniul maps si vei afla cu aproximatie unde esti.

9. bucuros, vei dori sa folosesti serviciul de navigatie.

10. te conectezi GPRS si iti downloadezi un set de voci (sa-ti zica "turn left, turn right, go to hell")

11. setezi punctul de pornire, apoi destinatia, apoi ceri telefonului sa-ti calculeze ruta.

12. apoi dai sa pornesti serviciul de navigatie. nu merge.

13. mai incerci o data, inca o data si inca o data. schimbi punctul de pornire si destinatia. mai incerci. tot nu merge. zice ca serviciul nu e disponibil pentru teritoriul selectat (Europa de Est). Cu toate astea, serviciul apare in lista de zone si ti-l vand fara nici o jena.

14. suni la Vodafone. te trimit la Nokia.

15. suni la Nokia. te trimit la service.

16. suni la service. nu raspunde nimeni.

17. suni din nou la Nokia. Iti spun ca 'trebuie sa mearga". Cand le replici ca "totusi, nu merge", te trimit al Vodafone.

18. suni la Vodafone. Iti spun ca telefonul e nou si nu apare in baza lor de date. "Sunati peste o saptamana, doua"

19. ceri cu cineva de la tehnic, care sa se priceapa. Iti spune "noi am testat telefonul si nu merge". "Si daca nu merge, de ce l-ati scos la vanzare?" "Pai multe dintre optiuni merg, dar nu toate".

20. cat te-au tinut in hold la Vodafone si la Nokia, observi ca ti s-a terminat bateria. Il incarcasesi toata noaptea.

Maine mai sun la Nokia de doua-trei ori, apoi ma duc peste ei si le fac scandal. Problema e ca, pe laga telefon, mi-au vandut un serviciu de navigatie care nu functioneaza. In alte tari, se da in judecata. La noi, ca suntem un popor conciliant, o trecem la "inca o tzeapa".

Chiar asa...ca sa ne distram...e vreun avocat printre voi?

Au aflat si altii...

despre Los Roques. Cititi in Fotomagazin.

17 iunie 2007

Anchor Plaza ieri la 9 seara


Fotografie facuta cu un Nokia N95. Camera e singurul element care nu m-a dezamagit inca la telefonul asta.

16 iunie 2007

Jimmy Buffett - A Pirate Looks at Forty

By: jimmy buffett
1974
Mother, mother ocean, I have heard you call
Wanted to sail upon your waters since I was three feet tall
Youve seen it all, youve seen it all

Watched the men who rode you switch from sails to steam
And in your belly you hold the treasures few have ever seen
Most of em dream, most of em dream

Yes I am a pirate, two hundred years too late
The cannons dont thunder, theres nothin to plunder
Im an over-forty victim of fate
Arriving too late, arriving too late

Ive done a bit of smugglin, Ive run my share of grass
I made enough money to buy miami, but I pissed it away so fast
Never meant to last, never meant to last

And I have been drunk now for over two weeks
I passed out and I rallied and I sprung a few leaks
But I got stop wishin, got to go fishin
Down to rock bottom again
Just a few friends, just a few friends

(instrumental)

I go for younger women, lived with several awhile
Though I ran em away, theyd come back one day
Still could manage to smile
Just takes a while, just takes a while

Mother, mother ocean, after all the years Ive found
My occupational hazard being my occupations just not around
I feel like Ive drowned, gonna head uptown

Coda:
I feel like Ive drowned, gonna head uptown

Incredibil

Ascultati-l pe acest biet vanzator de telefoane, participant la un show gen PopStar. Te ia cu fiori.

14 iunie 2007

My Booking Cart

Starnit de Catalin, va zic si eu ce carti am mai gasit si cumparat in ultimele doua saptamani. Cand oi avea timp, o sa le si citesc :-)







Lonely Planet - cateva ghiduri, pentru calatoriile viitoare.
N-am incredere orbeasca in LP dupa ce-am citit ghidul pe Romania (supus erorilor si prejudecatii), dar gasesti destul de multe lucruri utile, mai ales pe destinatiile in care internetul nu ofera suficienta informatie.

Editura: Lonely Planet.

Pret: Maldives 23.80 Euro

Tibet: 28.70 Euro

Indonesia: 34 Euro

Carribean Islands: 25.10 Euro

Malaysia, Singapore and Brunei: 28.70 Euro

Iran: 28.70 Euro




Penny Pincher - Passport To Luxury Travel.
Cartea e o colectie de trucuri si tehnici pe care Pincher, care a calatorit mult cu business, le-a invatat de-a lungul timpului. Nu vei afla cum sa cheltuiesti mai putin. Vei afla, in schimb, cum sa obtii un loc la First Class cu un bilet Economy. Am rasfoit-o un pic si pare valoroasa. Ce aflu, va spun si voua.
Editura: Widzer. Pret: 16.30 EURO.





Thomas L. Friedman - Pamantul este plat.
Celebra lucrare a triplului laureat cu premiul Pulitzer vorbeste despre viitor dintr-o perspectiva usor perplexa. Vreau sa spun ca, la doi ani de la aparitia in SUA, Friedman mi se pare deplasat de surprins de ritmul si sensul lumii. Una peste alta, cartea introduce niste concepte interesante (ca World 3.0) si e de folos celor care vor sa inteleaga ce-i cu internetul, cu computerele si cu globalizarea informationala.
Editura: Polirom. Pret: 42,5 RON.



Orhan Pamuk - Viata cea noua.
Pentru cei care vor mai mult decat "Alchimistul".
Editura: Curtea Veche. Pret: 25 RON.



Lucian Boia: Sfarsitul Lumii, o istorie fara sfarsit.
Lucrarea trateaza - presupun ca in aceeasi cheie detasata si amuzant cinica din celelalte carti ale sale - obsesia omenirii pentru apocalipse de tot felul.
Editura: Humanitas. Pret: 28 RON.



Noam Chomsky: Failed States.
Reputatul lingvist si politolog isi face putin de cacat tarisoara din perspectiva "dublei masuri" cu care judeca in politica externa. Poate-l promoveaza Chavez in Consiliul ONU si cu titlul asta.
Editura: Penguin Books. Pret: 18 Euro.




Bernard-Henri Levy - American Vertigo.
Ce crede un intelectual francez despre cultura, reperele si modul de viata ale americanilor. Stim la ce sa ne asteptam :-)
Editura: Nemira. Pret: 35 RON.



Hugh Miles - Al Jazeera. How Arab TV News Challenged The World.
Cartea spune povestea aparitiei si cresterii spectaculoasa a televiziunii "preferate" a lui Osama Bin Laden.
Editura: Abacus. Pret: 22 Euro.
Si-am mai luat 3 carti de Paul Theroux, un exceptional scriitor de travel: The Happy Isles of Oceania - Paddling in the Pacific, Dark Star Safari si The Old Patagonian Express. Prima am apucat s-o si citesc. De fapt, am apucat deja s-o imprumut.

Cele mai sigure si cele mai nesigure companii aeriene europene


Un Boeing 777 operat de Austrian Airlines. De doua ori safe.


Sa incepem cu vestile bune:

Austrian Airlines, Virgin Atlantic, EasyJet, Air Lingus si Finnair n-au avut nici un accident din 1970 pina azi.

Cele mai nesigure, prin prisma statisticilor care impart numarul de accidente la numarul de zboruri ar fi: Olympic Airways, Turkish Airlines si, luate la gramada, toate companiile aeriene care au rezultat din prabusirea fostei URSS.

Fireste, statistica nu face intotdeauna casa buna cu realitatea. Lufthansa, de pilda, a avut 3 accidente acumuland 83 de morti. KLM a avut tot 3, dar totalul victimelor a trecut de 800.

Din perspectiva acelorasi calcule, cele mai safe modele sunt Boeing 777, Airbus A-330 si A-340, care n-au avut nici un accident de cand au intrat in operare.

Pentru mai multa distractie in zona asta, va puteti uita aici, daca promiteti ca dati cu "open in new window".

PS: A, era sa uit: daca aveti vreodata ocazia sa zburati cu SAS (Scandinavian Airlines), n-o faceti. M-au enervat infiorator. Aveam un leg de facut cu ei, un cacat de zbor de o ora si douazeci de minute. E, de cand am pus piciorul in avion si pina m-am dat jos din el a durat 3 ore. Si am mai si murit de cald, ca aveau o problema cu aerul conditionat. Pilotii au zburat jumatate de drum cu usa deschisa. Haios.

Cine citeste si scrie

Am onoarea sa va indrept atentia catre cateva bloguri ale prietenilor mei (adica cei 100 de meseriasi care ma viziteaza p'aci). Cititi-i, ca sunt interesanti. Sa-i iau pe rand:

Bogdan Cercel, care are un blog conserva, foarte haios. Imi plac in special caricaturile.
Simona Cratel, de la care va recomand un travel story excelent despre Egipt. Si sa-i cititi cartile!
Iulian Toma, pe blogul caruia veti gasi tot ce nu poate omul sa scrie in AdPlayers.
Catalin Popovici, un exemplu ca fotbalul, cartile, marketingul si inteligenta nu se exclud una pe alta in nici o combinatie :-)
Lucian Trasa a deschis si el un blog, motivat probabil de silueta fratelui sau atat mai mare cat si mai mic.
Cornel Sabou e si el un jurnalist mic intr-un cacat mare. Il creditez pentru ca, oriunde m-am dus in tzara asta, am auzit povesti similare. La un moment dat, o sa vi le spun. Cititi-l.
Ministrul Zsolt Nagy a avut dreptate. Nu stiu in ce masura a avut-o legat de UP, dar la tarifele de roaming a fost cum a zis el. Sa se faca justitie si sa vorbim despre ea din strainatate.

Lorenzo si Florin n-au blog. Anonimul are, da' e mort.

13 iunie 2007

Nu mai pot sa dorm. De ce.




Acus, ca m-am intors, ca am avut cateva zile relativ libere si ca m-am mai gandit in stanga si-n dreapta, uite cateva ganduri si constatari:


1. Nu mai pot sa dorm noaptea. Sunt chiaun. Dupa ce-am venit din Venezuela, am crezut ca sunt jet-lagged. Ar fi fost prima oara-n viatza mea cand patzesc asa ceva. Oricum, asta trece dupa un timp. Mie nu-mi trece. Am ajuns in Bucuresti la 12 noaptea, acasa pe la 1 si uite ca-i 4 si nu pot sa dorm. Pot sa dorm doar in locuri fara net. Cand am net, nu dorm. Deci de-aia nu pot sa dorm.


2. Am stat la masa cu un medic suedez la vreo 55 de ani, care avea licenta de pilot comercial pe toate clasele de avioane mai putin pe jet-uri. S-a chinuit o ora sa-mi explice cum se aterizeaza ILS, dar n-aveam nici carti, nici diagrame si nici computere la noi, asa ca tot n-am inteles.


3. Ce-am inteles de la medicul suedez e ca, in Suedia, cel mai bine e sa emigrezi si sa nu faci nimic. Pentru ca, daca muncesti, statul iti ia 50% din ce castigi. Iar daca nu, statul iti da 100% din ce-ai nevoie: apartament, masina si bani sa bei o bere si sa mananci un cotlet de berbecutz.


4. Rusia a amenintat ca indreapta rachetele spre Dobrogea si noi am luat-o la misto. E pe undeva firesc, avand in vedere ca, de 10 zile, o starleta porno decazuta ne tot anunta ca se duce la o posta. Detaliile nu contenesc. S-o futa dracu cineva, sa mai schimbam agenda zilei.


5. Apropo de asta: conform unui sondaj publicat de TIME, cea mai pacifista tzara din lume e considerata Norvegia. SUA e pe locul 96, urmata de Iran (pe 97), iar Rusia e pe 118, urmata doar de Israel, Sudan si Irak. Noi suntem pe 26, daca asta are vreo importanta. Germania e pe 12 :-)


6. Dan Andronic si-a facut blog, ceea ce nu mi se pare chiar kusher. E ca si cum Olaroiu si-ar fi facut si el unul doar ca sa explice de ce Dinamo nu merita locul 1 pentru ca nu practica un fotbal de calitate. Dan Andronic e expert, consultant de imagine, sef de campanii electorale. Nu pricep de ce iese pe scena cand are VIP PASS la backstage, unde curg fete si sampanii. Cred ca s-a suparat rau dupa referendum. Rau de tot.


7. Cea mai misto fraza pe care-am citit-o de cand m-am intors ii apartine colegului Trasha: "la ciresica, terasa-restaurant cu renume, unde si mai face basescu PR, totul este de cacat in afara de pisat."

Helsingborg, Sweden - High-School Graduation Parade



Scoala trebuie ca este o treaba foarte serioasa in Suedia, din moment ce ziua absolvirii celor 12 clase obligatorii este celebrata mai ceva ca ziua nationala. Spre norocul lor, suedezii sarbatoresc cele doua momente unul dupa celalalt: Ziua Nationala pe 6 iunie si absolvirea liceului pe 7. Dupa aia a venit week-endul. Ma intreb cand mai au oamenii astia timp sa faca Volvo-uri.




Parada contine urmatoarele ingrediente: parinti care-si scot masinile de colectie din garaj (mai sus vedeti un Continental auriu de toata frumustetea), copii cu sepci de marinar si flori, papusi si pahare atarnate de gat si restul orasului holbandu-se si facand poze.



Momentul contine si o doza serioasa de metafizic, ascuns sub poleiala si confetti. Ritualul semnalizeaza o eliberare a copiilor de sub jugul copilariei. Parintii isi plimba mandri odraslele si le dau bere, tigari si drumul in lume. E ultima tura a copiilor si prima a adultilor. O predare de stafeta.



Tatici care-si scot pentru ultima oara fetitele in lume la adapostul parului carunt si intelept. Cateva ore mai tarziu, aceleasi nostime fapturi se dezlantuie prin cluburile de noapte care nu duc lipsa de tutun, alcool, baieti si alte substante.



Unul dintre cele mai frumoase elemente il reprezinta tablourile pe care le poarta "copiii" - culmea, cu mandrie: fotografii imense de pe vremea cand aveau 1-2 anisori. Multi dintre ei sugari, in fundul gol, pe olitza. Distanta dintre cele doua momente ofera privitorilor o poetica simpla si frumoasa: "Ce-am fost si ce-am ajuns..."



Nu poti sa nu te gandesti ce se va intampla cu oamenii astia mai departe. Cati dintre baietii veseli vor ramane veseli toata viata si cati vor sfarsi striviti sub depresii, alcool si ratare. Cate dintre frumoasele blonde nu vor avea parte de barbati prea multi sau prea rai. Cati vor muri, cati se vor rata si cati se vor implini.



Pina atunci, dans si voie buna.




De-aici incolo, nu mai scriu, ca incep sa ma repet. Va las sa va uitati. Suedia e o tzara frumoasa si trista intr-un mod foarte poetic.












Multumiri pentru realizarea acestui photo-report:
Romanian Transport AB, Helsingborg
Obelix Marmor AB, Helsingborg
DDB Worldwide
Cum puteti ajunge la Halsingborg:
Luati Cimber Air pina la Copennhaga (CPH). Faceti 3 ore si costa intre 300 si 450 de Euro rountrip cu toate taxele. Pretul depinde de sezon.
Sau luati Lufthansa tot pina la CPH, ca e promotie si zburati cu stopover in Munich sau Dusseldorf. Va costa 280 de Euro cu toate taxele.
Mai e o promotie pe CPH si pe AirFrance, dar nu renteaza ca timp. Pretul e aproximativ acelasi cu Lufthansa.
Apoi, direct din aeroport, trenul spre Gothenburg/Gotteborg. Faceti o ora si jumatate.

Share It