31 mai 2007

Un job pentru vara

Asta da oferta de munca: sa predai engleza timp de o luna calugarilor dintr-o manastire budhista din Nepal. Hmmm...tentant.

Cum sa ajungi acolo si cat te costa (simulare pentru plecare pe 16 august si intoarcere pe 18 septembrie):
Zbor Bucuresti - New Dehli cu Austrian Airlines - 821 Euro
Zbor New Dehli - Kathmandu cu Jet Airways - 234 Euro
Taxa de viza intrare Nepal (se obtine pe aeroport) - 22 Euro, platibili in dolari (fix 30)
Fee-ul pentru program (se achita la I-to-I) - 1170 Euro

Total (fara alte cheltuieli suplimentare): 2247 Euro.

Oferta a fost lansata de I-to-I si e descrisa aici.

30 mai 2007

22 mai 2007

A doua saptamana de vacantza

Salut.
Dupa 10 zile in Los Roques (nu intru in detalii acum), am ajuns in faimoasa Margarita, care da si titlul bauturii. Cu alte cuvinte, am ajuns de la un "all exclusive" - adica dormit in cort pe plaja, in conditiile in care apa trebuia sa ne-o aducem cu barca de pe o alta insula - la un "all inclusive" tipic, bestial, ultimul racnet si de tot cacatul. E plin de turisti purii care se poarta de parca ar trai experienta vietii. E prima zi aici si deja simt ca innebunesc. Da nu stiu unde sa ma duc, ca pe-aici sunt numai de-astea. Oricum, in Los Roques nu mai rezistam. O fi fost frumos, dar oamenii sunt nebuni. Numai droguri, bautura si promiscuitate sexuala (intelegeti ce vreti). Nu c-as fi eu un sfant, da m-au speriat pina si pe mine.
Maine pun poze, ca la all inclusive ai inclus si internetul. Multumim pentru conditiile create.

Si felicitari colegilor de la DDB pentru premiul pe care l-au castigat la maruntul festival.

11 mai 2007

Primele zile de vacanta

Salut, dragilor. Am ajuns la Cacaras (pardon, Caracas), dupa un zbor cumulat de vreo 18 ore, via Frankfurt. Prestatia Lufthansa - ireprosabila. Un zbor linistit si punctual, intr-un Airbus A 343 aproape nou. Cei mai amabili FA´s pe care i-am intalnit.
Va scriu din holul unui hotel prapadit din Maiquetia (un fel de Otopeni al lor), pe malul Marii Caraibelor, printre tarabe, catei vagabonzi, camionete americane jerpelite si localnici grasuni si zambitori.
Peste 3 ore am avion spre Los Roques si nu stiu daca de acolo voi mai avea cum sa va mai scriu. N-am nici telefon mobil, ca aici merge o singura retea, cu care Vodafone nu are deal de roaming.
Multumesc ca mai treceti pe-aici. O sa incerc sa va tin la curent cu evolutia evenimentelor, if any.

9 mai 2007

Donald, Guevara si publicitatea


Azi am trait doua momente "de lucru":

- o sedinta cu o echipa de cont, despre billings, cheltuieli, revenue, profit, facturi si forecast;
- un brainstorming cu o echipa de creativi despre idei noi, oportunitati de comunicare, mindset colectiv, tendinte regizorale si viitor cultural al omenirii.

Cele doua momente, imagine perfecta a muncii compozite dintr-o agentie de publicitate, m-au facut sa pic pe ganduri pentru 5 minute, pina la urmatoarea sedinta, si sa incerc si eu o definitie a publicitatii.

Publicitatea este "atunci cand" Che Guevara si Donald Trump fac afaceri impreuna.

De-aia si auziti de agentii care se cearta cu clientul. De accounti care se cearta cu creatia. De creativi care nu mai suporta managementul si pleaca. De management care nu mai suporta creativi si-i da afara.

Pentru ca publicitatea este singurul domeniu in care liberalii sunt obligati sa lucreze cu comunistii. Munca din sau cu o agentia de publicitate e un parteneriat cladit pe un conflict ideologic profund.


Agentiile - si prin asta inteleg strategii si creativii publicitari - sunt oamenii oamenilor, liderii masei, cunoscatorii resorturilor ascunse, ai motivatiilor, stapanii formei si ai retoricii. Vor glorie, dreptate, libertate si o vor maine, sau la CANNES. Che priveste spre Cer.

Clientii sunt dreapta, libera initiativa, eficienta, progresul, dog eats dog. Fac bani, vor bani. Si ii vor azi, sau la EBITDA. Liberali. Tariceni. Donald priveste spre pamanturi.


Negocierea dintre ideologii nu are intotdeauna rezultate balansate. Mult hulitele reclame la detergenti sunt rezultatele situatiilor in care liberalismul, pragmatic si uneori superficial in ale culturii de masa, invinge la negociere. Mult aplaudatele reclame la bauturi si, in general, la produse pentru barbati, decurg din negocieri in care stanga, creativa si populista, convinge masa de consiliu. Reclamele "de stanga" sunt si cele care iau festivaluri. De aceea se si fac atatea ghosturi. Pentru ca dreapta platitoare nu poate accepta ca stanga sa-si livreze ideologia in forma pura, ca-n Capitalul lui Marx. Haios sau nu, mari lideri de business in advertising, liberali de forma, odata ajunsi in jurii de festival, isi dezlantuie fondul socialist.

Publicitatea. E o munca foarte grea nu neaparat prin perspectiva simplista a numarului de nopti pierdute pe saptamana pentru a da maine ceva cerut ieri. Asta e o problema a pietelor tinere, asa cum e Romania, si se reglementeaza treptat.

E o munca grea pentru ca presupune, si de partea noastra, si de partea clientului, o serie continua de compromisuri in sens pozitiv, de abdicari repetate de la o pozitie sau de la un set de valori in care crezi fundamental, ca altfel n-ai putea sa-ti conduci cariera pe coordonate vocationale.



Ca trebuie ca, de 10 ori pe zi, sa treci din postura de aparator al celor multi la sustinator al celor putini. Sa treci de la bogati la saraci. De la egalitate la progres. De la moral la legal. De la sentiment la ratiune. Si apoi sa faci toate drumurile astea dus-intors, dus-intors, iar si iar. Pentru ca ai o sedinta cu un client, apoi una cu un creativ, apoi una cu tine insuti. Si tot asa.

Cand se va alege urmatorul Dalai Lama, propun sa se aleaga dintr-o agentie. Publicitarii sunt printre ultimele bresle/rase/soiuri care isi castiga traiul din a-i intelege pe oameni fara sa-i judece. Asta se numeste intelepciune si, de cand cu atata informatie, se gaseste tot mai rar.

Da, ai dreptate.

PS: Ii dedic acest articol celui care, fara sa stie, l-a inspirat: fostul meu coleg, Donald Simionoiu.

7 mai 2007

Au murit intre timp

- Jeana Gheorhiu (fosta mea sefa la Radio Total)
- Ralu Filip
- Octavian Paler
- Gil Dobrica
- Florea Dumitrache
- Anna Nicole Smith
- Kurt Vonnegut
- Gica Petrescu
- Laura Stoica
- Ovidiu Bose Pastina
- Maria Cioncan
- Jean Baudrillard
- Serban Georgescu
- Joseph Barbera (creatorul "Tom si Jerry")
- James Brown
- Mstislav Rostopovici (violoncelist)
- Maia (urs)
- Gaya (elefant)
- Boris Eltin

Referendum: cateva observatii


1. Ca Traian Basescu isi construieste campania pe upercuturi la ficatzii democratiei, fara ca cineva sa para a se sesiza. N-am pretentia ca as fi primul si singurul care gineste derapajele grave din discursul electoral al presedintelui suspendat. Dar n-am auzit o voce sau un grup de voci care sa avertizeze asupra pericolului pe care aderarea la un mesaj de acest tip il reprezinta.

Basescu face din Parlament principalul dusman al poporului. Ceea ce suna misto, dar e absurd! Parlamentul este ales de popor si il reprezinta. Daca demonizezi Parlamentul, demonizezi poporul. Demonizezi democratia, alegerile, reprezentativitatea.

Daca Parlamentul demisioneaza, asa cum cere Basescu (la oha, evident, ca stie ca nu se poate), ne raman doua variante de sistem: ori inlocuim Parlamentul cu poporul si facem referendum de 15 ori pe zi, pentru fie care lege, ori il lasam pe Basescu sa fie si Presedinte si Parlament (deci si Guvern). Ambele variante sunt absurde, dar mi-e teama ca, daca vom fi pusi sa alegem intre doua absurditati, o vom alege pe cea mai putin evidenta (si anume dictatura).



2. Legat de primul punct, observ ca multi dintre sustinatorii lui Basescu sunt oameni tineri (20-25 de ani) care, in "mandatul Ceausescu", faceau betzigase si cerculete. Ii vad acum avantati, entuziasti, si, ca orice tanar, inflexibili. Dragii mei, ma faceti sa ma simt foarte batran la 32 de ani, dar permiteti-mi sa am o pozitie mult mai nuantata fata de evenimentele din zilele astea.

Voi n-ati intalnit totalitarismul si e normal sa nu-l recunoasteti cand il vedeti pe strada.

Vremurile "eroilor salvatori" au apus demult. Civilizatia inseamna comunitate, iar progresul inseamna echipa. Oricat de fasait v-ar suna, oricati Bill Gates, Richard Branson sau Donald Trump mi-ati da drept contraexemplu, va asigur ca oamenii aia n-au reusit nimic fara alti oameni alaturi de ei. De cele mai multe ori, oameni diferiti. Complementari.

Cei de varsta mea, care au prins comunismul si il sustin pe Basescu, o fac din aceleasi reflexe anti-Iliescu, anti-Nastase si anti-comunism. Am o veste pentru voi (vorba lui Valentin Stan): Iliescu nu mai candideaza, Nastase nici atat, iar comunismul a picat in '89. Hai sa gasim si alte cauze pentru care sa ragusim prin pietze.


3. PSD-ul, care a initiat, a condus si a finalizat un exercitiu democratic fara precedent in Romania (si rarissim in Europa), e pe cale sa faca o prostie gigantica. Se vede aici lipsa de experienta si dorinta de legitimare politica ale lui Mircea Geoana, care se iluzioneaza ca poate urca spre cer pe scara suspendarii si pe cadavrul politic al lui Basescu.

Referendumul se va incheia cu 80% in favoarea presedintelui (se naste noul Iliescu?), iar PSD-ul o sa si-o fure cel mai tare din asta. Nu stiu ce intelegeri au fost "undeva, acolo, sus", dar PSD-ul s-a transformat in portavocea intereselor PNL. Care, inteligent, nu se arunca in lupta dupa regulile lui Basescu, ci sta la cutie si actioneaza exclusiv in zona politica. PSD a intrat in campanie electorala contra lui Basescu fara sa aiba un candidat.

Domnule Geoana, pe formularul de votare nu apare numele dumneavoastra. Nici al lui Vanghelie, nici al lui Vacaroiu. E un singur nume, de fapt o singura functie.


Lasati naibii micii, berea, urmaririle de la Castellon, sloganurile "istete", brandingul agresiv si racolarile de publicitari si faceti politica in Parlament, acolo unde sunteti mandatati sa o faceti.

La campanii electorale pe mesaj negativ, Basescu e imbatabil. E credibil. E emotionant. E demential.

Basescu inventeaza permanent dusmani pentru a se legitima. Inventeaza sloganuri, cantece. Inventeaza mantre si ritualuri. E bun si are o echipa foarte buna. Orice tampenie ar spune, il crezi.

De ce-o vrea PSD-ul sa isi asume integral rolul de "dusman", dracu sa ma ia daca pricep. Cine v-a sfatuit?

Suspendarea a fost democratica, legala, obiectiva. Campaniile electorale sunt alta mancare de peshte.

Poporul roman inca gandeste cu inima, iar PSD-ul n-are nimic pentru inima (ceva compensate, poate). PNL-ul macar nu emite pretentii si sta potolit.


4. Gigi Becali a intrat in "silenzio stampa" ca politician. A uitat de PNG, de "specialistii" lui, de sondaje...Brusc, e prea ocupat cu Steaua, cu sfarsitul campionatului, cu locul 2. Mai sa fie...a naibii manevra. N-a zis nimic (sau mai nimic) despre suspendare. Nu-l sustine pe Basescu, nu condamna nici Parlamentul. Asteapta sa vada cine iese bine din trozneala asta. Apoi se-arata pe capota si baga vitejii post-razboi.

Ori "Eu am vorbit cu Presedintele si i-am spus ca castiga", ori "Eu l-am sunat pe prietenul meu, Hrebenciuc si i-am zis ca pica Basescu". Sa-l urmariti pe Gigi dupa referendum. Imediat isi aduce aminte ca e politician. Foarte jmeker machidonul... O sa patzeasca exact ca Vadim in 2000(daca nu cumva stie asta si a facut deja targul)




5. Reactia amicilor mei cu care se mai intampla sa discut subiectul: "Cum, ba, tu nu tii cu Basescu? Tii cu nenorocitii aia de PSD-isti? Esti tampit la cap?"
Vedeti voi, fratilor, aici se intampla exact fenomenul de la punctul 3. Daca nu tii cu Basescu, esti automat PSD-ist.


E incorect. Asa cum e incorect sa spui ca, daca nu tii cu Steaua, esti automat dinamovist. Ca, daca nu te uiti pe ProTV, te uiti pe Antena. Ca, daca nu esti roman, esti ungur.


Nu tin cu Basescu, nu tin cu PSD-ul. Tin cu oamenii care salveaza ursi, care piloteaza avioane, care calatoresc, care joaca sau privesc meciuri de fotbal, cu cei care scriu carti si bloguri, cu cei care le citesc. Tin cu linistea, cu viata si cu iubirea. Ca si voi.

Referendum placut.

6 mai 2007

5 mai 2007

Referitor la suspendare, referendum, articole si comentarii




Se cristalizeaza doua categorii de comentatori pe articolele de pe net:
1. Cei care ataca idei ("aveti dreptate la punctele a, d si z, dar la punctele celelalte nu sunt de acord cu dumneavoastra pentru ca...")
2. Cei care ataca oameni ("tu vorbesti, ba, nenorocitule, zdreantza pesedista/pedista/peremista/penelista")

Cum toti am vazut filme americane, as indrazni sa fac o paralela intre dezbaterile din amontele referendumului si procesele cu juriu din SUA. Ca si-acolo e la fel:

1. Ai probe pe fond si te bati pe ele.
2. N-ai probe pe fond si te bati sa demonstrezi ca martorii sunt alcoolici, curvi, pederasti sau pleistoceni.

Ca-n bancul ala cu "taci, ma, jidane, ca esti in tzara mea"

Daca tot am intrat cu fortza in Europa, hai sa vedem cum e intr-insa.
Europa, din cate si de cand o stiu, discuta idei, nu oameni.

Am putea usor sa-i descalificam pe Socrate, Platon, Aristotel, Kant, Hegel, Copernic, Da Vinci sau Einstein.
Fiecare a avut cate-o meteahna intima. Mai mare sau mai mica.

Dar, daca am face-o, daca am demola ideea pentru ca omul care a formulat-o nu e perfect, ar trebui sa ne auto-vaduvim, cu elan nord-coreean, de categorii, principii, definitii, concepte si alfabet.

Ideile nu sunt vinovate pentru morala celor care au avut norocul sa le formuleze.

Ideile sunt pure, perfecte, divine.
Ideile duc omenirea mai departe.
Ideile sunt definitii ale omenirii ca rasa, specie, regn si miracol.

Dati-i dracului de oameni, ca astia oricum se nasc si mor.
Prea multe idei sunt condamnate la moarte fara proces.
Sincer, mai bine omori un om decat sa omori o idee.

4 mai 2007

3 mai 2007

Bucuresti-Barcelona: 94 de Euro cu tot cu taxe



Daca nu te deranjeaza:
- sa zbori cu o companie spaniola
- sa nu primesti mancare in timpul celor 3 ore de zbor
- sa dai 1.5 euro pe o cafea in avion,
atunci poti sa iti planifici deja o vacanta in Catalunia, ca pina acolo ajungi cu ClickAir.
Simularea a fost facuta cu plecare la inceputul lui iunie, pentru un sejur de 1o zile. Ma rog, da si tu click dreapta, open new window, intra pe site si joaca-te.
Daca mai pui 80-90 de euro (ca un baiat deshtept), poti sa zbori mai departe, pina la Casablanca (Maroc) sau spre una dintre zecile de destinatii acoperite de baietii astia.
Pe Barcelona e promotie si la Tarom, dar duce undeva pe la zece milioane. Iar diferenta nu e justificata de nivelul serviciilor.
Cu ocazia asta, celebrez si postul 100 pe blogul meu. Multumesc ca ma citesti.

Ce-am facut de 1 mai (uite si pozele)


Una dintre milioanele de papadii de la Bozioru


Stanca lui Dyonissos. Asta vedea pustnicul "pe geam".


Scara spre chilia din stanca lui Dyonissos.


Era si ea.


Inscriptii pe peretii grotei Fundatura. Simbolul pestelui apartine crestinismului timpuriu (secolele IV-V)


Zburand peste litoral, la o altitudine de 900 de picioare si o viteza de 90 de noduri.


Capitanul Postolache. Sa traiti!

Digul de la Tuzla, vazut de la 300 de metri inaltime. Ce frumos e litoralul de departe.


Vama Veche: astia pazesc artificiile si se uita dupa parapanta cu motor.

Uite si parapanta cu motor. In asa ceva nu cred ca m-as sui.

Ce-am facut de 1 mai (legenda)


Sambata. Am plecat la Bozioru, undeva prin Muntii Buzaului, in vizita la niste prieteni.

Duminica. Am mers pina la satul Nuci si apoi, pe jos, pina pe celebrul platou unde - zic astia la emisiunea lui Madalin Ionescu - ar fi avut loc un soi de experiment Philadelphia romanesc.
Cica au creat ai nostri niste campuri magnetice care au facut oameni sa dispara. Ei uite ca eu n-am disparut, dar era sa-mi rup picioarele catarandu-ma pe stancile netezite de ploi.
De vazut acolo: pestera Fundatura, pe peretii careia sunt vizibile inscriptii ciudate (dupa unii, inscriptiile dateaza din epoca pre-crestina) si Stanca lui Dyonissos, care adaposteste o chilie scobita in gresie.
Oricum, zona Buzaului este super-misto, cu atat mai mult cu cat n-au descoperit-o inca iubitorii de mici si bere.

Luni am plecat la mare. Am ajuns la Mamaia pe la 4.

Nu stiu de cate ori trebuie sa ma mai duc la Mamaia ca sa-mi treaca pentru totdeauna.
Mamaia a fost si a ramas aceeasi mizerie plictisitoare, acelasi templu al tzepelor si al neocomunismului de piatza. O porcarie sinistra. N-aveai ce sa faci, n-aveai ce sa mananci si, dupa doua zile, nu mai aveai nici bani.

Marti am tulit-o la Tuzla sa mai dau o tura cu avionul de la Regional Air Service. Asta a fost cea mai frumoasa parte. Am zburat peste digul Tuzla pina la Petromidia si inapoi. Capitanul Postolache m-a lasat sa tin eu mansha aproape tot drumul. A fost interesant, mai ales ca batea vantul cam tare pentru un incepator. Una peste alta, am adunat prima mea ora de zbor ca pilot!
La Tuzla l-am intalnit si pe Lucian Mandrutza. Satul de atata pedalat ecologic, a dat si el o tura poluanta peste Mamaia, unde-l astepta echipa de filmare de la Antena 1.
Pe urma am fost in Vama, unde pot spune ca am "calcat pe cadavre", ca erau toti morti pe plaja.
E misto la noi la mare. Misto de tot. La Vama Veche se facea sex in public, iar in Kudos-Mamaia ii lua cu salvarea, ca faceau spume de la atatea droguri. In ceea ce ma priveste, daca as fi obligat sa aleg, as alege, totusi, Vama.

Miercuri m-am intors si joi va scriu.

Brand Managerul TV Sport pleaca la DDB

Mihai Dumitrescu, brand manager ani de zile pe ProTV si TV Sport, va parasi trustul Pro saptamana viitoare.
El a facut parte din echipa de rebranding TV Sport / Sport.ro.
Mihai se va alatura echipei DDB Bucuresti, urmand sa se ocupe de contul Kanal D din pozitia de Account Director.
Cu o experienta de 7 ani in televiziune, Mihai este unul dintre cei mai valorosi oameni de marketing din audio-vizualul romanesc.

DDB chiar a castigat Kanal D

DDB Bucuresti si-a adaugat in portofoliu contul Kanal D.
Agentia se va ocupa de strategia si creatia televiziunii de linga Plaza Romania.

Alegerea DDB a survenit unui proces de selectie initiat de managementul Dogan Media International. Au fost evaluate 3 agentii, nume mari pe piata. De ce au ales DDB? Eu stiu, dar astept comunicatul clientului :-)

Echipa care adus contul si se va ocupa de el in continuare este formata din
- Virgil Andone (Senior Art Director)
- Mihai Cojocaru (Senior Copwriter)
- Andreea Dragomir (Copywriter)
- Andrei Orcula (Art director)
- Vicentiu Popliceanu (Art director)
- Adina Sorescu (Managing Director)
- Bradut Florescu (Head of Strategy / Executive Director)

Cu asta, DDB si-a imbunatatit procentajul pe pitch-uri in primele 4 luni ale anului in curs, ajungand la 7 castigate din 8 participari.

2 mai 2007

De-aici se zboara low cost

In sfarsit, am gasit un motor de rezervari care are in sistem companiile low cost (sau no-frills, depinde de perspectiva).
Pe prima coloana introduci orasul de plecare. Automat, in coloana a doua, iti apar destinatiile catre care exista zboruri din orasul respectiv. Apoi, pe coloana a treia, vezi companiile care zboara ruta respectiva.
A, sa nu uit, adresa este asta.