2 iulie 2007

Noul Mondeo s-a lansat (practic, postul asta e o reclama la Subaru, da' mi-a luat ceva timp sa-mi dau seama ce fac)




Sa ma ierte Dumnezeu, dar eu nu dau 23.000 de Euro pe varful de gama pe care-l propune Ford la modelul asta. E un diesel puturos peste care mai ai un milion de optiuni de pus ca sa zici ca ti-ai luat masina din 2007.


As dori sa fac o comparatie intre masina asta si masina mea, un Subaru Forester 2.0 XT, care, acum 2.5 ani cand am luat-o, avea un CIP egal cu noul Mondeo. Si comparam aici un hatchback diesel (130 de cai) cu un SUV turbo benzina (178 de cai).


De exemplu, optionalele (adica niste bani in plus pentru un hatchback de familie):
- Pilot automat (adica un rahat de cruise control): 189 euro (inclus la un Subaru)
- Trapa electrica: 504 euro (la Subaru, inclusa)
- Scaune fatza incalzite: 252 euro (incluse la Subaru)
- Tapiterie piele: 1260 euro (inclusa, mititica, si ea).


Ma astept, evident, ca un vanzator de masini sa intre pe blogul meu si sa ma faca praf ca nu fac diferenta dintre pielea din Mondeo si aia din Forester, ca trapa Ford se deschide in 4 secunde si a mea in 5 si ca scaunele incalzite de la Mondeo au si functia de aspirare a gazelor intestinale.



E adevarat, nu ma pricep la masini. In week-end-ul asta, n-am cumparat nici una. Am condus-o pe-a mea 1000 de kilometri pe drumuri forestiere, am scapat-o intr-un santz, i-am dat 200 la ora, i-am facut plinul de 3 ori si inca mai e in fatza blocului, asteptandu-ma prafuita sa ma duca la munca.


Ca kestie...cei de la Subaru Motors Trading (noii importatori Subaru in Romania) m-au invitat in week-endul care numa ce s-a dus sa merg la un eveniment de-al lor unde puteam sa conduc toate modelele pe un teren de testare. Moca, de la nasu mare.

Am preferat sa-mi conduc Subarelul meu prin jumatate din tzara. Ca sa caut parsi.
De aici, propun cateva rute strategice (pozitionari) Subaru:
1. pentru cei care cauta animale care nu exista
2. pentru cei care cauta fiinte pe care nu le-a vazut nimeni, dar despre care toti vorbesc
3. pentru cei care cauta parsi si vor continua sa-i caute, in ciuda pozitionarilor 1 si 2.

Fac, deci, un apel catre toti Clientii: dati Agentiei produsul sa-l incerce oricat de mult, chiar daca-l strica.

Exista o sinonimie intre "off road" si "out of the box".
De unde ar putea decurge pozitionarea 4.
4. If you want to get out of the box, use a Subaru.

Bine, SUVaru.