27 martie 2007

Zoo Baneasa (dupa crunta poveste despre Gaya din Romania Libera)



La doua zile dupa ancheta din Romania Libera de saptamana trecuta, fara sa vreau sa acuz sau sa absolv pe cineva, mi-am luat Nikon-ul si m-am dus la Zoo Baneasa. N-a fost ideea mea, ci a iubitei mele, care are un preferat acolo: cimpanzeul Felix (singurul cimpanzeu din tzara).
Mie mi s-a parut supermisto. Curatenie luna, animalele aratau bine, sanatoase si curate. Toate aveau mancare pusa recent. Acum nu stiu daca o fi fost de la articol sau asa e tot timpul.
Totusi, am plecat de-acolo cu un sentiment nasol. Oamenii nu stiu sa priveasca, sa inteleaga si sa respecte animalele. Am vazut zeci de copiii isterici cu tatici imbecili. Primii urlau ca disperatii, de le apucau pe animale spasmele. Ultimii, in gesturi de mic becalism, aruncau in custi pufuleti si cacaolu biskuvi. Niste imbecili.



Unul dintre ursi se chinuia sa traga in cusca un biscuite care picase la cativa centimetri in afara. Scosese 10 centimetri limba printre gratii. Pentru un biscuite de cacat aruncat de un tampit.
In fine, ca sa nu mai infierez. Sa va duceti sa-l vedeti pe Felix chimpanezeul (nu motanul, nu tatarul). Are 38 de ani, e nascut in Zoo Baneasa, sora lui s-a nascut tot aici si a murit acum cativa ani. De atunci, e singurel. Iarna, sta intr-o boxa stramta si e vecin cu un mandril. Vara, are ditamai tzarcul afara si abia astept sa-l vad distrandu-se. Dupa ce moare Felix, nu mai pupam chimpanzeu in Romania, ceea ce mi se pare normal, ca chimpanzeu' nu-i pisica.



Toate aceste informatii nu le-am aflat eu, ci iubita mea, care le-a obtinut vorbind de nu stiu cate ori cu ingrijitorii. Iubita mea iubeste animalele. Ce bine ca nu-s om!