9 aprilie 2007

Ce ne spune de fapt popa la predica de duminica

Preaiubitz credinciosh,
Ne-am adunat in aceasta sfanta zi pentru a praznui si marturisi apostoleasca si neprihanita faptuire dumnezeiasca ce inca din scriptele cele sfinte de la Marea Galileii aduce prinos de inchinaciune si nadejde preabinecuvantata in sufletele noastre, drept-credincioshii robi ai lui Dumnezeu.

"Nenorocitilor, iar trebuie sa imi pierd vremea cu voi. Daca tot trebuie sa o fac, am bagat o introducere atat de plina de jargoane si goala de continut incat babele din primul rand or sa cada iar pe spate de elocinta mea, dandu-si coate si spunandu-si una alteia "are har, parintele!"; io sunt sefu' aici, iar babele sunt armata mea; sunteti mancati!"

Inainte-mergatorii si de-minuni-faptuitorii fratii nostri intru ale bisericii ne-au lasat marturisire de credinta a luminii, intelepciunii si inchinaciunii ce purcede din taina bisericii ce salasluieste in cele sfinte cu credinta mostenite de la parintii arhieriti si de la preacucernicii invatatori si scripturile lor ce cu ce credinta luam aminte si impartasim intre noi, drept-credincioshii.

"dupa cum se poate observa, am in spatele meu un sistem secular, birocratic si influent care atesta faptul ca orice-as spune am dreptate, ca biserica ortodoxa romana e beton, ca trebuie sa inghititi pe nemestecate toata dogma si toata habotnicia, ca niste oi proaste si pacatoase ce sunteti; cine comenteaza, gandeste sau intreaba automat huleste si, intr-o forma sau alta, il vom cocosa cu anateme; conform sondajelor, stam mai bine si ca basescu si ca becali, desi cel din urma ne sufla in ceafa in care-l caram de la o vreme"

Sa luam asadara aminte la invataturile Scripturii si sa nu pregetam a implini, cu gandul si cu fapta noastra cucernica, lucrarea sfanta carele este tortza si faclia ce ne incalzeste sufletele intru credinta si evlavie si sa cinstim sfanta Biserica in fiecare zi, ca ea este lacasul inimii si sufletului credinciosilor si numai in ea se pogoara Sfantul Duh cel iertator de pacate si atotputernic. Amin.

"in incheiere, remarc cu dezgust ca sunteti aceeasi adunatura de ipocriti cu mintile distruse de lacomie, bautura si curvasarie si va avertizez ca tot numai prin acatiste si donatii va puteti atinge meschinele obiective cu care intrati in Casa Domnului: sa vi se marite fetele cu italieni, sa castigati un Logan la 6/49 sau sa moara aia de-aveti sa le dati banii inapoi. Ma scarbiti profund si va doresc sa putreziti in Iad, ca eu oricum imi fac banii cu voi dupa ce crapati si nu in timpul vietii. Amin"

2 pareri:

Kit spunea...

Macar nu purta metal la tine, pentru ca daca tot te trazneste sa aiba relevanta si sa avem cu totii ceva de inavatat.

Brad Florescu spunea...

nu port, ma jur. ca am si eu interes sa vad cum merg feed-urile :-)