30 iulie 2010

Explorează grădina din Ştefan Cel Mare

Înainte de golul de 3-1 al lui Kone

Conform documentului prezentat de THR-TNS, consorţiul câştigător a avut de îndeplinit următoarele obiectivele contractuale (pe scurt):

- elaborarea de studii
- determinarea avantajelor competitive
- identificarea poziţionării şi realizarea elementelor de identitate vizuală şi verbală
- identificarea liniilor directoare de poziţionare şi comunicare
- realizarea manulalului de brand.

Deci nimic, absolut nimic despre distribuţia mesajului sau, cu alte cuvinte, despre derularea unor campanii de comunicare. Câştigătorii au făcut identitatea, în timp ce execuţia campaniilor publicitare este obiectul unui alt contract, rezultat în urma unei alte licitaţii. Dacă greşesc, să mă corectaţi.

Se impun câteva întrebări (şi nu pricep de ce nimeni nu le pune):

- când a avut loc licitaţia pentru furnizarea de servicii de comunicare?
- prin ce companie s-a derulat proiectul de promovare a brandului turistic al României în timpul meciului?
- cine a plătit pentru apariţia bannerelor "Romania. explore Carpathian garden" pe stadionul din Ştefan Cel Mare în timpul meciului Dinamo Bucureşti - Hajduk Split?
- de ce s-a ales plasarea de publicitate în timpul unui eveniment transmis doar în România şi Croaţia (ţară care nu apare pe lista pieţelor ţintă ale MDRT?
- între prezentarea identităţii şi afişarea ei pe panourile electronice de pe Dinamo au trecut doar câteva ore. A avut cineva acces la logo şi slogan înainte de prezentarea oficială, pentru a realiza creaţia, transpunerea în format şi încărcarea în sistemul de reclamă electronică de pe stadion?

UPDATE: Oficialii lui Dinamo au afirmat, la Antena 3, că au pus reclama din patriotism. Logo-ul apare şi pe panoul de la conferinţa de presă (care nu se face şi nu se aprobă în două ore). Cine le-a dat grafica şi când?