7 ianuarie 2008

The not-so-Easy Jet


Bye, Bye, EasyJet

M-am dat jos din avion.


Cum statea el asa, frumos, pe pista, cu 3 ore intarziere deja, m-am dat jos.


Pen'ca EasyJet-ul de Bucuresti nu stia unde-o sa zboare. Asteptam cu totii sa decida capitanul.


Si capitanul s-a hotarat ca el nu zboara nici pe Otopeni si nici pe Baneasa, ca e prea periculos.


S-a hotarat ca la Constanta nu e periculos. Si ca, de acolo pana acasa, ne ducem cu autobuzul.


Dupa ce ieri si alaltaieri s-au rerutat la Sofia. Si stiti ce-a iesit. Dupa ce ieri si-alaltaieri, toate drumurile dinspre Constanta au fost blocate. Si in noaptea asta ninge iar.


Atunci am decis sa ma dau jos din avion. Sub privirile furioase ale celor cativa care stiau ca vor trebui sa mai stea in avion pana imi cauta Swissport bagajele prin cala ca sa mi le returneze...sub privirile uimite ale celor mai multi care nu intelegeau de ce nu ma bucur ca decolam naibii, ca ajungem acasa, sa dam de mancare la porc si la caine...


Nu ne stim drepturile. Nici de pasageri, nici de oameni.


Biroul EasyJet din Madrid era inchis. Cel din Londra - la fel. Mi-am rezolvat singur si cu cazarea si cu transferul, dupa ce-am mai stat o ora in aeroport, pentru ca-mi ratacisera bagajele.


Nu stiu daca maine ma vor pune la urmatorul zbor. Nu stiu daca maine pilotul va avea coaie sa aterizeze pe groaznicul Otopeni pe care ieri au aterizat si BA si AirFrance si Lufthansa si Tarom, mai putin el si colegii lui. E drept, toti pilotii EasyJet cu care am zburat (in numar de 6) nu trecusera inca de prima tinerete.


Nu vreau nimic de la ei. Doar sa ma puna gratuit pe primul zbor spre Bucuresti. Si, daca acesta se va intampla la anul, sa-mi dea cazare si mancare din partea companiei. Oricum, imi doream un gap year de multa vreme.


Maine dimineata ma duc sa ma bat cu ei. Va rog din suflet, cititi-va drepturile. Comisia Europeana discuta deja amendarea Rezolutiei 261/2004, intrucat low-costurile profita de orice fisura in interpretare pentru a-si bate joc de pasageri.


Minciuna de azi, ca pe Otopeni e periculos sa aterizezi si intarzierea boardingului cu 2 ore si 50 de minute (in conditiile in care la 3 ore trebuiau sa dea compensatii), ar trebui sa ne zgandare putin sa stim ce trebuie sa primim pentru banii pe care i-am platit, fie ei putini sau multi.


M-am dat jos din avionul lor - ce priveliste unica! - si nu ma mai urc pana cand nu-mi dau dreptate. Mai am bani sa rezist in Madrid. Cand n-o sa mai am, fac un cont in care sa-mi trimiteti. Ori eu, ori ei.


A-propos: Clement Barajas e un hotel perfect in cazuri de-astea. E la 2 kilometri de aeroport, are 4 stele si wi-fi moca, ofera transfer gratuit si costa doar 80 de euro pe noapte daca-l rezervi prin Booking.com

2 pareri:

Okayo spunea...

Si spotul cu vanatoarea la RCS&RDS tot de voi? Neplacut cu avionul. Daca ramai fara bani am un frate pe acolo. Ii place sa ajute romani. Glumesc, dar macar vorbesti cu cineva pe romaneste si nu te indruma spre cartierul de gay pentru cazare :-).

Anonim spunea...

Papagal. Un exemple: Air France are doar 30% din piloti licentiati pentru zbor intsrumental (pentru conditii meteo nefavorabile), asa ca ce vrei de la un low cost? Daca vroiai neaparat sa zbori pe Otopeni trebuia sa platesti pretul cerut de Tarom sau Iberia nu sa te dai smecher dupa ce ai platit cativa zeci de Euro.