5 iulie 2012

Nu ești în target



E o expresie din lumea publicității. Dacă nu te încadrezi în grupul-țintă căruia îi este destinată reclama, se cheamă că "nu ești în target". Prin urmare, reacția ta la reclama respectivă este irelevantă. Nu-ți place? Nu te convinge să cumperi produsul? Nu contează. Nu cu tine vorbeam.

În realitatea marketingului electoral nu există concepte ca "popor", "națiune", "români". Există "grupuri-țintă". Target groups. Dacă asiști cu perplexitate sau revoltă la evenimentele acestor zile, dacă nu înțelegi "cum e posibil" și "unde s-a ajuns", motivul este foarte simplu: nu ești în target.

Calculele se fac cu sondajul în față. Sondajul spune că tu, în general, nu prea votezi. Că ești greu de convins să optezi pentru un partid sau altul, fiind dezgustat de toate. Că ești critic, atent, informat și că ai valori solide.  Refuzi televizorul, citești cărți, bloguri, site-uri de pe-afară, verifici și coroborezi datele. Pentru un specialist în marketing politic, reprezinți o investiție cu risc ridicat. Bagă partidul bani ca să te atragă de partea lui, iar tu în duminica alegerilor pleci la Balcic.

Pe de altă parte, există un target group solid și relativ omogen, pe care "constituționalitatea" sau "statul de drept" nu-l trezesc noaptea din somn. Un grup care își caută idolii în emisiunile de după-amiază ale lui Cătălin Măruță și în talk-show-urile de după meciurile de fotbal. Și care merge să voteze de fiecare dată, că n-are bani să se ducă în Bulgaria și nici altceva de făcut în sfânta zi de duminică. Din punct de vedere al investiției în marketing, votul acestor oameni este ieftin și sigur. Reacția lor la evenimente este relevantă. A ta, nu.

S-au dat multe telefoane zilele astea. Alo, bună ziua, suntem de la institutul. Ce părere ați avea dacă?

Tu probabil că ai respins solicitarea. Erai ocupat sau nu te interesa subiectul. Alții s-au bucurat că cineva de la institutul le cere părerea. Și ceea ce se întâmplă azi, ceea ce se va întâmpla mâine sau luna viitoare s-a validat prin statistică. Da, dom'le, să le facă, să le dreagă, așa le trebuie, de acord!


E democrație.


UPDATE: Peste week-end s-a făcut deja un sondaj.

9 pareri:

Mihai spunea...

Nu e cul să fii în target, e prea mainstream.

Brad Florescu spunea...

Adevarat. "Numai prostii sunt in target."

Marius spunea...

Na, ca m-a prins in target articolul asta.

Anonim spunea...

Targetul politic e definit mai bine de alte emisiuni: Acces direct, Kanal D (toată pleiada de mizerii), emisiunile Antenelor, talk-show-urile orientate politic de la Realitatea şi România TV.
Oricum, cîteodată e cam frustrant să nu fii în target, din varii motive. Eu obişnuiesc să fentez panelurile Daedalus, cel puţin la început, la întrebarea aia cu 'lucraţi, aţi lucrat dvs. sau cineva din familie într-unul din domeniile...?'. Şi aşa ajung să-mi spun părerile subversive şi să le fac dificilă alegerea strategiei.

Anonim spunea...

Hm, eu sunt o combinatie ciudata: sunt critica, atenta, (sper) informata si cu valori solide, imi place sa merg la Balcic, dar ma duc sa votez, chiar daca nu prea am ce alege. Si totdeauna raspund la sondaje. Probabil ca nici eu nu sunt in target :)

Pentru cei carora va place Balcicul, incercati si Veliko Tarnovo si Sozopol.

Roberto spunea...

excelent... pentru cine pricepe (adica "e in target"... :)))))

Mircea Ordean spunea...

http://mirceaordean.blogspot.ro/2012/07/romania-social-uman-pastile.html

Parerea mea.

Mircea Ordean spunea...

"La insistenţele lui Petreanu, se poate comenta din nou. Comentariile sunt moderate şi le aprob doar dacă le-ai gândit înainte de-a le scrie."

Din nefericire, le-am gîndit.

Leave U spunea...

eu ma tot intreb cine e mai prost. ala din mainstream sau ala care se lasa condus de mainstream :D