19 iulie 2009

Doua cuvinte despre poporul roman

Cand, la o masa in familie, viitorul socru i-a pus in vedere ca ar trebui s-o ia in casatorie pe Mihaela, Doru a spus atat: "pula mea..." Si a luat-o de nevasta.

La primarie, cand l-a intrebat ofiterul de stare civila "...iei in casatorie pe cetateana Mihaela B?", era cat pe ce sa dea acelasi raspuns. S-a oprit la timp.

Dupa o vreme, Mihaela a ramas insarcinata. La aflarea vestii, Doru n-a facut decat sa-si aroge, pe drept, o parte din merite: "pula mea".

Abia cand Mihaela s-a intors de la clinica 4 luni mai tarziu cu vestea ca urmeaza sa aiba fetita si nu baiat, asa cum ar fi vrut Doru, acesta s-a lansat intr-o diatriba ceva mai stufoasa, dar nu mai putin lipsita de sens: "pula mea...sa fie sanatoasa..."

In timpul liber, Doru juca fotbal cu prietenii (fusese chiar rezerva la echipa de Divizia B Chimia Ramnicu Valcea). Cand rata, Doru mormaia "mmmpula mea". Cand inscria, Doru isi imbratisa colegii racnind extatic aceleasi doua cuvinte.

La interviul de angajare i s-a spus ca va trebui sa lucreze si sambata, iar de doua ori pe luna si duminica. Doru si-a afirmat punctul de vedere: "pula mea" si a semnat contractul.. Doi ani mai tarziu, s-a imbolnavit de gripa si n-a putut veni la birou cateva zile. Seful direct l-a sunat si i-a spus ca ii va taia zilele din salariu, ca gripa nu e boala. "Pula mea, bine" i-a raspuns apatic Doru stergandu-si sudoarea de pe frunte cu un servetel de hartie.

Cand Mihaela, plangand, l-a anuntat ca fetita lor, acum in varsta de 15 ani, a fugit de-acasa si s-a mutat cu un rocker de 30, Doru a facut apel la memorie: "pula mea, ti-am spus io." Trei luni mai incolo, cand fata s-a intors acasa plansa si cu un ochi vanat, Doru s-a suparat rau. I-a smuls fie-sii mobilul, l-a sunat pe rocker de fata cu ea si a strigat la el: "Beeei, ce pula mea?"

Evenimentele s-au succedat scurte si apasate in viata lui Doru. I-a murit tatal "pula mea, ma, tata". Si-a taiat un deget cu tesla "arghhh...pula mea....". Fie-sa a fugit din nou de-acasa "hai, las-o-n pula mea". Cand s-a intors - plansa si batuta - i-a spus parinteste "iar, in pula mea?". A mai inscris goluri "pula meaaaa", a mai ratat ocazii "mmpula mea", l-a dat afara patronul lui "cum pula mea?" si l-a angajat altul "pai, pula mea".

Dar, trecand prin atatea si atatea, Doru nu s-a schimbat, asa cum se mai schimba oamenii. Si ieri m-am intalnit cu el. Bea un Bergenbier la terasa din spatele blocului. "Ce mai faci, mai, Dorule?". "Ce sa fac...pula mea". Cu mine i-a placut intotdeauna sa stea mai mult de vorba.

33 pareri:

kit spunea...

Epic!

de ce? spunea...

Falnic mirisug!

Laura Driha spunea...

Genial... Si plin de esenta masculinitatii ! :))

Anonim spunea...

gg man, keep it up! ;)

a.

Anonim spunea...

uite de asta ma feresc eu sa spun 'pula mea'

Liviu spunea...

Foarte ca lumea omul. Un resemnat care simbolizeaza un intreg popor. Care popor oare?

Anonim spunea...

pula mea

Anonim spunea...

pula mea... asta nu e a lu` Doru... e pula mea... doar seamana cu a lui...

Anonim spunea...

Gay.

Anonim spunea...

Oare Doru citeste bloguri? :D

Anonim spunea...

pula mea

Drops spunea...

viata e plina de "sentiment"

Unknown spunea...

Pai .. Pula Mea .. Ce sa zic?

alexandra coman spunea...

SUPER mon cher.

Brad Florescu spunea...

plm, multumesc tuturor

Minxieee spunea...

Esenta chintesentei :)

"Doru" spunea...

pula mea...

speed spunea...

PuLa MeA!

Alis spunea...

Teo de la Stand-Up a facut genul asta de text, pe exact aceeasi idee de ceva timp. Cred ca e timpul sa te exprimi si tu ca Doru. Numai bine.

Anonim spunea...

Intotdeauna filozofia poporului roman s-a rezumat la cele doua cuvinte. UN POPOR DESTUL DE LIMITAT... ma abtin...

venat show spunea...

Iubire, ai ramas dator cu integrarea spiritului romanesc si in...aia masii! Astept scriitura!

Ciripescu spunea...

clar. Asa e romanul :P De asta ni s-a dus faima peste tot :)))

alex spunea...

cam exagerat.

Anonim spunea...

in plm, plm..., asta e... plm
Daca nu te regasesti macar un pic in personajul asta, in plm..., nu esti barbat si nici roman.

Cristean spunea...

adanc, adanc, ai surprins oarescum spiritul mioritic. miscarea pentru integrarea spirituala in pula mea.

Anonim spunea...

exceptional.

Jaff spunea...

ce sa mai zic si eu? ca astia de dinaintea mea au zis cam tot ce era de zis deci... pula mea

Anonim spunea...

Patetic si neinspirat. Resemneaza-te mioriticule, baga un "pula ta", si apuca-te de altceva, ca de scris nu esti bun...

Ada spunea...

f tare :))

Anonim spunea...

din pacate e atat de adevarat incat e trist. oricum, bine scris, am ras la unele faze.

mircea timisoara spunea...

Moare Doru : Vesnica lui pomenireeee.... (se aude o voce de nicaieri : "Pula mea"! )

cinevadeundeva spunea...

foarte tare :)))

reloaded600 spunea...

buey...ce sa spun,cautam pe google ''pai ce pula mea''si am gasit un articol care a descris la maxim esenta expresiei exemplificata...felicitari,foarte tare.