24 februarie 2007

Cei ce ne-au dat print

Am aparut si in varianta tiparita (adica nu sunt doar o janghina de blogger, ci si un mare publicist al epocii noastre). Daca mai prinzi, am un articol la sfarsitul revistei ELLE de luna asta. E un story despre Zanzibar. Daca nu mai prinzi, oricum poti sa vezi pozele in link-ul de pe coloana din dreapta ("niste poze de-ale mele").

Cu placuta surprindere, "semnalez" si articolul despre municipiul Chicago publicat de Marina Zara in revista (tiparita, ei, da!) Bolero.

23 februarie 2007

21 februarie 2007

19 februarie 2007

Bucuresti - New York (JFK) zbor direct cu Delta din iunie

Delta Airlines anunta deschiderea unei curse directe JFK-OTP din 5 iunie!
Pretul anuntat pe site este de 469$ (roundtrip) + taxe, in regim economy, cu o sambata petrecuta la destinatie.



Ca sa profitati de pretul promotional, trebuie sa va faceti rezervarea intre 5 iunie si 5 iulie.
Zborurile sunt operate cu un Boeing 767-300 ER (Extended Range).
Hai, ca incepe lumea sa se deschida si pentru noi :-)


http://www.delta.com/planning_reservations/deals_offers/fare_sales/new_york_flights_europe/index.jsp

15 februarie 2007

I had a dream

Ca, intr-o buna zi, oamenii vor spune adevarul pe care il stiu si pe care nu au cui sa-l spuna.
Ca, atunci cand vor decide sa spuna adevarul, o vor face pe blogul asta.
Si ca, in sfarsit, nu vom mai fi nevoiti, nici tu, nici eu, sa mintim pentru o bere, un futai sau un destin.


14 februarie 2007

Pariu pe 100 de Euro ca luam Eurovisionul anul asta?

Liubi, liubi, I love you.

Piesa asta a fost clar cea mai buna din concurs si ma bucur imens ca a castigat.
L-am sunat pe Bogdan Tascau aka. Dl. Problema aka. Mister-M in seara primei semifinale, imediat dupa ce-au cantat si i-am spus ca va castiga Eurovisionul. Era destul de necajit si neincrezator, asa ca-mi pare bine ca i-am zis o vorba buna in momentul ala.

Pun pariu cu cine vreti voi ca ia si finala de la Hesinki.

Cantecul e o combinatie excelenta de linie melodica simpla, dar generoasa (a la "Susana", "Life is Life" sau "Lemon Tree"), versuri la fel de simple, dar universalizate prin gaselnita (strofa-refren e cantata in mai multe limbi), mesaj (e un cantecel de dragoste) si show de scena.

As vrea sa le fac eu clipul, dar nu se poate intra peste TVR la faza asta.

Gasiti clasamentul final la: http://www.tvr.ro/eurovision/

Bravo, Bogdan Tascau!

O sa mai scriu despre piesa, ca e mult de povestit despre ea.

13 februarie 2007

Bravo, Pilu!

Propaganda a castigat iar la un festival (AdPrint, de data asta).

Marfa din festival n-am vazut-o in "real life". Dar am vazut spoturile campaniei si, de fiecare data cand le-am vazut, m-am intrebat "cine-s astia si cum au reusit sa vanda la client asa o idee?"

Acum am aflat (multumesc, www.adplayers.ro) ca erau ei, iar marfa care a castigat, desi n-am vazut-o in media, e legitimata de o campanie TV al carei "extremism" depaseste cu mult printul premiat.

Adica taman invers decat in cazul prietenilor de la McCann, care au fost foarte curajosi si sofisticati pe print, dar care in tv ruleaza promotii pentru tineri casatoriti, cu premii in bani si obiecte.


Sincer, nu am crezut vreodata ca Pilu (Dan Moldovan, director de creatie si partener Propaganda) si Adrian Tuluca (fondatorul Propaganda) vor face impreuna o echipa atat de buna. Sunt oameni foarte diferiti.

Am avut colaborari apropiate cu amandoi. Acum, cand vad ce fac oamenii astia ca business partners, ma gandesc ca unii dintre noi incep sa invete din greselile trecutului.

Sper din tot sufletul sa nu se certe din vreo prostie.

Vedeti mai multe pe http://www.adplayers.ro/?id=3&news=1527

Marca Inregistrata sau cum a facut Adrian Sarbu vedete din noi

Ce n-au inteles oamenii care au preluat emisiunea e ca:
Marca Inregistrata nu a fost si nici nu s-a dorit a fi "un format de succes". A fost o unealta prin care trustul Pro a incercat sa castige niste plus de simpatie de la clientii sai (agentiile de publicitate si media + clientii directi).
Asa cum a facut celebri o multime de neica-nimeni, ProTV ne-a facut celebri si pe noi, oamenii din advertising.
Nu va imaginati ca exista vreun punct de rating in tara asta care se-aduna ca sa-i vada pe Naumovici Bogdan, Georgescu Lucian sau Asociatii Gavrila. Venea Andi Moisescu si ne facea sa ne simtim importanti. Iar noi ne sunam familia si prietenii "sa dea sa ne vada la ProTV". Ce mandri eram seara la bere...
Nu s-a facut pina acum nici o emisiune despre medici. Profesori. Constructori de poduri si cai ferate. Fizicieni. Matematicieni. Inventatori.
Ne-am gasit noi sa fim kings of entertainment.
Marele downside al povestii cu Marca Inregistrata sunt doua:
1. Emisiunea nu mai are nici un pic de audienta (fireste, e pe TVR2 la nu stiu ce ora in nu stiu ce zi, adica si-a luat slotul pe care il merita).
2. Publicitarii au capatat o notorietate mica, dar pacatoasa, care ii pozitioneaza in fatza clientilor drept niste tipi plini de bani si ifose, care apar la TV si nu fac nici o diferenta.
Cati lideri de opinie a dat Romaniei industria noastra?
Nici unul. Si asta e varianta optimista.

12 februarie 2007

Din 3 martie, Bucuresti-Madrid cu Iberia

Iberia, compania numarul 1 a Spaniei (nu, nu e low cost, e chiar foarte tare) incepe zborurile pe ruta OTP-MAD (Otopeni-Madrid).
ATENTIE: deschiderea rutei e dublata de o promotie. Un roundtrip incepe de la 99 de Euro. Am facut o simulare cu plecare pe 3 martie si intoarcere pe 17, iar pretul afisat e de 99E + 76E taxe = 171 Euro.
Urmatoarea oferta e de la Alitalia, aproape dubla ca pretz si cu stopover in Milano (alte ore pierdute, inca o decolare, inca o aterizare, plus ca nu stii cand intra Alitalia in greva...brrrr...).
Sfatul meu e sa iti rezervi online la www.iberia.com, ca sa nu mai platesti si comisionul agentiei de ticketing.
Partea si mai buna e ca Iberia acopera foarte multe destinatii din SUA si America de Sud, unde oferta era, pina acum, destul de restransa (zburau numai AirFrance si Lufthansa).
We wish you a pleasant flight.

Daca business nu e, sa-l facem online

Salut!

Nu stiu daca e ok ca o prima postare din primul blog al unui om de advertising, dar in fond e blogul meu si pun pe el ce vreau. Cui nu-i convine, sa "schimbe canalul".
Industry Player e un simulator online de business. Joc la el de vreo 2 ani si inca nu i-am prins toate kikitzele.
Ideea e destul de simpla: faci business real-time pe o piata cvasi-virtuala. Spun cvasi-virtuala pentru ca produsele pe care le vinzi nu sunt reale, dar competitorii tai sunt extrem de reali (oameni ca tine imprastiati prin toata lumea).
Simulatoarele de business sunt preferatele mele. Am jucat multe si o parte din ele sunt foarte bune. Totusi, din punct de vedere al realismului conducerii unui business, orice alt simulator sufera de superficialitate in comparatie cu Industry Player.
Ca sa il joci, intra pe www.industryplayer.com, downloadeaza-ti varianta demo si ai gratuit 15 tururi in level 1. Apoi, daca-ti place, poti sa-ti cumperi credite. 50 de credite costa cam 20 de dolari si iti ajung sa joci 10 tururi (adica un ciclu complet).

Recomand programul tuturor celor care vor sa inteleaga mai bine ce inseamna managementul unei afaceri. Studenti, businessmeni la inceput de drum, oameni de marketing sau advertising. Pare un joc, dar stie foarte mult business.